اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار هاشمی‌پور:

قدرت دفاعی کشورمان فوق‌العاده است/هیچکس جرات تعدی ندارد

فرمانده قرب قائم با اشاره به توان دفاعی و سیستم‌های اطلاعاتی قوی کشورمان گفت: نه ما سر جنگ با کسی را داریم و نه کسی قدرت تجاوز به ایران را دارد.

قدرت دفاعی کشورمان فوق‌العاده است/هیچکس جرات تعدی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سردار عدل هاشمی‌پور ظهر امروز در جشن معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پیام نور واحد دهدشت، دانشگاه را به عنوان متولی تربیت و تأمین نیروی انسانی در سطح عالی دانست و اظهار داشت: دانشجویان، اساتید و صاحبان علم و اندیشه رسالت خطیری برعهده دارند.

فرمانده قرب قائم قرارگاه سازندگی خاتم از آموزش، پژوهش و ارائه خدمات اجتماعی به عنوان سه مأموریت اساسی آموزش عالی نام برد و با بیان اینکه آموزش افراد و ایجاد تخصص‌های سطح بالای جامعه و به وجود آمدن تحرک و پویایی دانشجویان از آموزش صحیح سرچشمه می‌گیرد، افزود: آموزش نه تنها از حقوق اولیه انسانی بلکه اولین شاخص توسعه اقتصادی و اجتماعی را به خود اختصاص داده است.

سردار هاشمی‌پور با اذعان به اینکه اگر برنامه‌ریزی در آموزش به شایستگی صورت نگیرد در حوزه‌های مختلف آموزشی بازدهی نخواهد داشت، ابراز داشت: در همین راستاست که مسئولان دانشگاه‌ها تلاش می‌کنند شرایط آموزشی بهبود یافته تا به عنوان دانشگاه برتر شناخته شوند.

وی نقش آموزش عالی در تربیت نیروی انسانی، ترویج و ارتقای دانش و فراهم نمودن زمینه برای توسعه کشور و جامعه را بی‌بدیل خواند و تصریح کرد: با تدوین یک برنامه استراتژی می‌توان به اهداف آموزش دست یافت.

فرمانده قرب قائم دانشگاه را نه تنها مالک علم بلکه در تکاپوی خلق و تولید دانش‌افزوده تعریف کرد و گفت: اهداف مراکز آموزش عالی زمانی تحقق می‌یابد که برنامه‌ریزی جزو فرآیند دانشگاه قرار گیرد.

هاشمی‌پور با اشاره به برتری 10 دانشگاه برتر کشور چشم‌انداز و اهداف بلند مدت چهار ساله و راهبردهای کلان را از عمده‌ترین دلایل موفقیت این دانشگاه‌ها برشمرد و ابراز داشت: دانشگاه‌های برتر به عمده‌ترین عوامل درونی یعنی نقاط ضعف و قوت و عوامل بیرونی یعنی تهدیدها و فرصت‌ها توجه ویژه داشته و این اصول را در دانشگاه نهادینه کرده بودند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اوضاع کنونی دنیا رفتار، کردار و گفتار و نیت‌های ما را در شکل گیری وضعیت موجود اثربخش دانست و با هشدار اینکه امروز ملت ایران خصوصاً دانشجویان باید مواظب جهان اطراف باشند، تصریح کرد: امروز باید با روشنگری انگیزه بالا بردن بصیرت را در بطن جامعه فراهم سازیم.

هاشمی‌پور حماسه اقتصادی پیش‌رو را متذکر شد و با اشاره به حضور مردم در خلق حماسه سیاسی اذعان داشت: همه دانشگاهیان، حوزه‌های علمیه، نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه باید متولی وحدت و همدلی باشند، چرا که با تفرقه و جدایی امکان مبارزه با دشمن و رسیدن به توسعه میسر نیست.

وی وضعیت دفاعی کشورمان را به مراتب مطلوب‌تر از وضعیت دفاعی آمریکا و اسرائیل توصیف و با تأکید بر اینکه ما سر جنگ با کسی نداریم و کسی نیز قدرت تجاوز به ما را ندارد، خاطرنشان کرد: در جهت امنیت پایدار نیروی انتظامی مقتدر و در بحث مسائل امنیتی سیستم‌های اطلاعاتی فوق‌العاده داریم.

به گفته سردار هاشمی‌پور تمام موفقیت‌های ملت ایران به دلیل اتصال انقلاب به خداست و دلیل دوام نیاوردن دیگر انقلاب‌های دنیا ناشی از عدم اتصال به خدا و یا توسل به ائمه اطهار بوده است.

انتهای پیام/82016/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول