اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال گچساران خبر داد

صدور کارت ملی هوشمند برای گچسارانی‌ها در آینده‌ای نزدیک / گنجینه مشاهیر گچساران ایجاد می‌شود

رئیس اداره ثبت احوال گچساران از صدور کارت ملی هوشمند برای افراد این شهرستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

صدور کارت ملی هوشمند برای گچسارانی‌ها در آینده‌ای نزدیک / گنجینه مشاهیر گچساران ایجاد می‌شود

عطاء گرجی‌نژاد صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران از صدور کارت ملی هوشمند در آینده‌ای نزدیک توسط این اداره خبر داد و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کاربردهای کارت ملی هوشمند، تصدیق هویت بوده که این امر در کارت‌های سنتی، به کمک عکس صاحب کارت انجام می‌شود؛ اما در کارت ملی هوشمند هم روال مشابهی وجود دارد؛ اما تصدیق هویت در اینجا تنها به عکس محدود نمی‌شود.

وی افزود: در کارت ملی هوشمند علاوه بر عکس، اطلاعات بیومتریکی «اثر انگشت» صاحب کارت نیز می‌تواند روی کارت قرار گیرد که این اطلاعات به صورت الکترونیکی نیز قابل بررسی است.

گرجی‌نژاد تصریح کرد: در این روال در یک مرکز بهره‌برداری مجهز به حسگر اثر انگشت، صاحب کارت بعد از قرار دادن کارت خود در کارت‌خوان، انگشت خود را روی حسگر اثر انگشت قرار داده و سیستم صحت  این اثر انگشت را نشان می‌دهد.

رئیس اداره ثبت احوال گچساران کاهش امکان جعل هویتی در این روش را یکی دیگر از مزایای کارت ملی هوشمند دانست و تأکید کرد: از دیگر کاربردهای مهم کارت ملّی هوشمند کاربرد امضای دیجیتال بوده به این ترتیب که صاحب کارت می‌تواند اسناد الکترونیکی را در فضای دیجیتال امضاء کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از دیگر کاربردهای کارت ملی هوشمند کاربرد در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و خدماتی از جمله هدفمند کردن یارانه‌ها، انتخابات و دیگر خدمات شهری است.

گرجی‌نژاد همچنین از واگذاری بعضی از خدمات به بخش خصوصی در قالب دفاتر پیشخوان دولتی خبر داد و بیان داشت: ایجاد گنجینه مشاهیر، مکانیزه کردن کلیه خدمات ثبت احوال در فضای الکترونیکی از دیگر اقدامات این اداره در آینده‌ای نزدیک است.

انتهای پیام/82014/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول