اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حل مشکل بیمارستان جدید مرند باز در چرخه جلسات

حل مشکل بیمارستان جدید مرند همچنان در چرخه جلسات گیر کرده و معلوم نیست آیا این مشکل همچنان ادامه خواهد داشت تا مردم باز هم دلشان را فقط به برگزاری جلسه و امضای صورت‌جلسه‌ها خوش کرده و لحظه شماری کنند تا فرجی حاصل شود.

حل مشکل بیمارستان جدید مرند باز در چرخه جلسات

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، صبح امروز به منظور بررسی مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان مرند جلسه‌ای مشترک در محل فرمانداری مرند با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و معاونان این دانشگاه با بهنام رضوانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند برگزار شد که مشکل عدم پذیرش بیمار و بسته ماندن بیمارستان جدید مرند از محورهای مهم این جلسه بود. 

در این جلسه فرماندار ویژه شهرستان مرند با اشاره به اینکه تنها بیمارستان شهرستان مرند با امکانات کم قادر به پاسخگویی اهالی این شهرستان به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان همچنین مسافران و مراجعه‌کنندگانی که از شهرهای همجوار و خارج از کشور نیز برای مداوا مراجعه می‌کنند نیست، رفع موانع موجود را خواستار شد.

بهنام رضوانی گفت: با توجه به اینکه بیمارستان جدید مرند در روزهای آخر دولت دهم با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد، با این وجود متاسفانه به علت برخی از مشکلات تاکنون از پذیرش بیمار در این مرکز مهم بهداشتی و درمانی معذور بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: برای احداث و راه‌اندازی این بیمارستان تاکنون بیش از 22 میلیارد تومان هزینه شده که نه تنها مشکلی را حل نکرده بلکه برای شهروندان مرندی مشکلاتی را نیز در پی داشته که به همین دلیل خواستار تسریع در حل مشکلات در بیمارستان برای پذیرش بیمار هستیم.

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز عنوان کرد: برای پذیرش بیمار در مراکز بهداشتی و درمانی اول باید زیرساخت‌های مهم تخصصی، علمی و سلامت مورد توجه قرار گرفته و فراهم شود تا بیمار و یا مراجعه‌ کنندگان برای درمان و حل مشکلات بهداشتی و درمانی با مشکل مواجه نشوند.

علیرضا یعقوبی افزود: یک مرکز بهداشتی و درمانی با یک طرح عمرانی فرهنگی خیلی فرق می‌کند، در ابتدا باید بیمارستان پزشک و کادر درمانی مجرب همچنین نیروهای متخصص در مراکز و بخش‌های اتاق عمل و تخصصی را داشته باشد تا بتواند برای تشخیص و درمان آن به خوبی انجام وظیفه کند.

این مسئول گفت: مشکلاتی از قبیل اتوماسیون اداری - فیبر نوری - نداشتن سیستم مخابرات و عدم راه‌اندازی سیستم رایانه‌ای از مهم‌ترین نیازهای بیمارستان جدید مرند است که متاسفانه به علت کمبود اعتبارات از این امکانات محروم مانده و نتوانستیم برای مردم شریف شهرستان مرند خدمات بهتری را در بیمارستان جدید ارائه دهیم.

یعقوبی تاکید کرد: با پیگیری‌های نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس و معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند همچنین تلاش همکاران در شبکه بهداشت و درمان مشکل مخابرات حل شده و برای تکمیل این بیمارستان به بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ما هم در تلاش هستیم در اسرع وقت این بیمارستان به طور رسمی بیمار پذیرش کرده و خدمت ارائه دهد.

با این توصیف، وی به این مسئله اشاره نکرد که اگر این بیمارستان تکمیل نبود چرا با حضور معاون اول رئیس جمهور، استاندار و مسئولان وزارت بهداشت افتتاح شد؟

آیا این مشکل همچنان ادامه خواهد داشت و یا اینکه اهالی شریف مرند باز هم باید دلشان را فقط به برگزاری جلسه و امضای صورت‌جلسه‌ها خوش کرده و لحظه شماری کنند تا فرجی حاصل شود.

با این وجود فارس سعی خواهد کرد تا این مشکل را در روزهای آینده پیگیری کند.

انتهای پیام/60001‌/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول