اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان:

جشنواره هشتم بدون بدهی مالی به کار خود پایان می‌دهد

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: با وجود مشکلات اعتباری در سال جاری اما پس از پایان جشنواره تسویه حساب کامل خواهیم کرد و تئاتر خیابانی بدون بدهی مالی به کار خود پایان می‌دهد.

جشنواره هشتم بدون بدهی مالی به کار خود پایان می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قباد میمنت آبادی شامگاه پنج‌شنبه در حاشیه هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان اظهار کرد: 18 سال پیش تئاتر در شهرستان مریوان پاگرفت.

وی با بیان اینکه در آن سال‌ها 10 دوره کار تئاتر بیرونی و خیابانی در مریوان به عنوان تئاتر مریوانی برگزار شد اظهار کرد: این تئاتر در حوزه شهرستانی بود.

دبیر هشتمین جشنواره تئاتر بین‌المللی خیابانی مریوان افزود: به تدریج طرح این تئاتر تبدیل به یک کار میدانی در استان شد و گروه‌های تئاتری آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند تا در نهایت این تئاتر تبدیل به یک کار منطقه‌ای شد.

میمنت‌آبادی با بیان اینکه تئاتر بین‌المللی مریوان از 10 سال پیش شکل کشوری به خود گرفته است اظهار کرد: از 5 سال قبل به این سو نیز تئاتر خیابانی مریوان به صورت بین‌المللی درآمده است.

وی با بیان اینکه سیاست برگزارکنندگان جشنواره دعوت از گروه‌های نمایشی کشورهای مختلف بود تصریح کرد: قرار بود از کشورهای هلند، ترکیه و عراق گروه‌هایی وارد مریوان شوند که در نهایت 3 گروه از دو کشور ترکیه و عراق خود را به این جشنواره رساندند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با یادآوری ارسال 265 اثر برای نمایش در جشنواره اظهار کرد: در نهایت 30 اثر نمایشی از ایران و دو کشور دیگر اجرا می‌شود که اجراهای داخلی از 13 استان کشور است و این آمار در قیاس با دوره قبل تعداد استان های بیشتری را در بر می‌گیرد.

میمنت‌آبادی با بیان اینکه افتتاحیه تئاتر خیابانی با استقبال مناسبی از سوی شهروندان مریوانی مواجه بوده است اظهار کرد: تئاتر خیابانی به دلیل همین همراهی مردم در جای دیگری غیر از مریوان پاسخگو نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه استان‌های اصفهان، تهران، لرستان و شهر لاهیجان درخواست میزبانی این جشنواره را داشتند اظهار کرد: اما موضوع مهم این است که مریوان به عنوان پایتخت تئاتر خیابانی معرفی شد.

دبیر هشتمین جشنواره تئاتر بین‌المللی خیابانی مریوان تدابیر اتخاذ شده در موضوعات جشنواره را نگاه متفاوت حاکم بر جشنواره و اقدام به ارائه آثار ارزشی در کنار تحلیل مسائل اجتماعی مبتلا به کشور عنوان کرد و گفت: گرایش به ارزش‌ها مانند کار در حوزه مسجد، ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر از جمله محورهای آثار عرضه شده در این جشنواره بود.

میمنت‌آبادی با بیان اینکه در حال حاضر نظام جهانی درگیر ناامنی‌های حاصل از زیاده‌خواهی استکبار جهانی است و شعار برخی کشورها حل مسائل اجتماعی از طریق شیوه‌های نامعقول است، تصریح کرد: در مقابل، نظام ما پیگیر عدالت و صلح جهانی است و تلاش کردیم این پیام را در قالب نمایش‌ها به بهترین شکل ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه اجرای نمایش‌های این دوره در نقاط مختلف شهر صورت گرفته است اظهار کرد: در برخی روستاها نیز اقدام به اجرای تئاتر شد ضمن آنکه به دلیل تقارن ایام برگزاری جشنواره با آخر هفته میهمانان و گردشگران می‌توانند از ظرفیت تئاتر خیابانی به بهترین شکل استفاده کنند.

دبیر هشتمین جشنواره تئاتر بین‌المللی خیابانی مریوان با بیان اینکه بیشتر اجراها به زمان های پرمخاطب موکول شده است تصریح کرد: با این کار قصد بردن تئاتر به میان مردم را داشتیم تا مردم پیام‌های جشنواره را به وضوح دریافت کنند.

میمنت‌آبادی با تأکید بر اینکه منکر وجود نقص در برگزاری جشنواره نیستیم اظهار کرد: تجربه برگزاری 8 دوره جشنواره مریوان ما را در شرایطی قرار داد که هر سال شاهد ارتقای آن نسبت به دوره قبل هستیم.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های ایجاد شده در تئاتر خیابانی استفاده کرد تصریح کرد: نباید مسائل شخصی هنری را در محتوای کلی هنر وارد کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه تفاهم‌نامه لازم بین دبیرخانه‌های تهران و کردستان منعقد شده است اظهار کرد: بخشی از کارها بر عهده دبیرخانه مستقر در تهران و کارهای اجرایی نیز بر عهده دبیرخانه مستقر در کردستان نهاده شده است.

میمنت‌آبادی با بیان اینکه واگذاری تمامی مسئولیت‌ها و اختیارات به دبیرخانه مستقر در کردستان رشد کیفیت را به دنبال خواهد داشت اظهار کرد: شعار تمرکززدایی و واگذاری تصدی‌گری به بخش خصوصی در تئاتر خیابانی به این صورت محقق خواهد شد.

وی افزود: با وجود مشکلات اعتباری در سال جاری اما پس از پایان جشنواره تسویه حساب کامل خواهیم کرد و تئاتر خیابانی بدون بدهی مالی به کار خود پایان می دهد.

دبیر هشتمین جشنواره تئاتر بین‌المللی خیابانی مریوان در پایان اظهار کرد: پس از پایان جشنواره و انجام جمع‌بندی‌های لازم فراخوان حضور در جشنواره نهم و مقدمات آن را تدارک خواهیم داد.

انتهای پیام/79012/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول