اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وجود 4 میلیون بیکار در ایران/

احمدی: آمار بیکاران چهار سال آینده به 5/8 میلیون نفر می‌رسد

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس گفت: حدود 4 میلیون بیکار در کشور وجود دارد در حالی که 5/4 میلیون نفر دیگر در حال تحصیل در دانشگاه‌ها هستند که این رقم بیکاری در چهار سال آینده به 5/8 میلیون نفر می‌رسد.

احمدی: آمار بیکاران چهار سال آینده به 5/8 میلیون نفر می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، قاسم احمدی‌لاشکی در جمع ناشنوایان و کم‌شنوایان این شهرستان گفت: معلولان دارای توانایی‌ها و توانمندی‌های بسیار بالایی هستند و در بسیاری از موقعیت‌ها می‌تواند بسیار مفید فایده عمل کنند.

وی به معضل بیکاری ناشنوایان و کم‌شنوایان پرداخت و افزود: امروز مشکل بیکاری فقط مختص به این افراد نیست بلکه در کل کشور مشکل شده و معضل بیکاری وجود دارد.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران تصریح کرد: حدود 4 میلیون بیکار در کشور وجود دارد و در حال حاضر نیز چهار و نیم میلیون نفر دیگر در حال تحصیل در دانشگاهها هستند که این رقم بیکاری در چهار سال آینده به 5/8 میلیون نفر خواهد رسید بنابراین مجلس، دولت باید دراین باره چاره‌اندیشی کنند.

وی اظهار کرد: قانون جامع معلولان در 16 بند نوشته و تصویب شد اما در اجرا متاسفانه ضعیف عمل شد. وزیر سابق آموزش و پرورش را در کمیسیون آموزش و تحقیقات آوردیم و از وی درباره عدم اجرای قانون سه درصدی در بحث جذب و استخدام معلولان سئوال کردیم و گفتیم که این عدم اجرا تخلف است.

احمدی‌لاشکی خاطرنشان کرد: ما بیشتر دنبال قانون‌نویسی هستیم اما نظارت بر اجرای آن‌گونه که باید انجام نشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به معلولان گفت: قول می‌دهم در صحن مجلس شورای اسلامی درخصوص مشکلات شما صحبت کنم و مسائل و مشکلاتتان را مطرح کنم. فریاد ناشنوایان که با ایما و اشاره انجام می‌شود از زیباترین پیام‌ها است.

انتهای پیام/2296/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول