اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‎الاسلام دیلم:

خطر جریانات تکفیری متوجه جهان بشریت است

رئیس اداره فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان‎های گلستان و گیلان، گفت: خطر جریانات تکفیری نه تنها متوجه همه مسلمانان بلکه جهان بشریت است.

خطر جریانات تکفیری متوجه جهان بشریت است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان‎های گلستان و گیلان، حجت‎الاسلام نورعلی دیلم اظهار داشت: دبیرخانه کنگره بین‎المللی «خطر جریان‎های تکفیری برای اسلام و راه‎های برون‎رفت از آن» با حضور علمای شیعه و سنی سراسر کشور و تعدادی از علمای اهل سنت استان گلستان در قم آغاز به کار کرد.

وی تصریح کرد: جریان تکفیری جریانی خارجی است که دولت‎های استکباری و کافر کارگردان اصلی این جریان هستند.

دیلم اظهار امیدواری کرد این کنگره موجب پایان یافتن جنایت‌های بی‌شمار تکفیری‌ها در قتل عام مسلمانان و ویرانی آثار و ابنیه اسلامی باشد.

رئیس اداره فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان‎های گلستان و گیلان با بیان اینکه دو نفر از مراجع معظم تقلید و جمعی از عالمان دینی مسئولیت این کنگره را به عهده گرفته‎اند، تصریح کرد: آیت‎الله مکارم شیرازی به عنوان رئیس و آیت‎الله سبحانی به عنوان دبیر در این کنگره بین‎المللی فعالیت می‎کنند.

وی خطر جریانات تکفیری را نه تنها متوجه همه مسلمانان بلکه جهان بشریت دانست و گفت: در طول تاریخ اسلامی بزرگترین ضربات را این جریان به پیکر اسلام وارد کرده است.

کنگره بین‌المللی «خطر جریان‌های تکفیری برای اسلام، مسلمانان و جهان بشریت و راه‎های برون‎رفت از آن» در قم در آبان ماه سال آینده با حضور مراجع عظام تقلید، اندیشمندان داخلی و خارجی و علمای اهل سنت برگزار می‎شود.

انتهای پیام/2307/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول