اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام علیزاده موسوی:

کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری سال آینده در قم برگزار می‌شود

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری از برگزاری این کنگره در آبان ‌ماه سال آینده در قم خبر داد و گفت: چهار کمیته علمی زیر نظر آیت‌الله مکارم شیرازی رئیس کنگره، فعالیت خواهند کرد.

کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری سال آینده در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی عصر چهارشنبه در مراسم آغاز به کار دبیرخانه کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری برای اسلام، مسلمین و بشریت و راه‌های برون‌رفت از آن که در مدرسه امام سجاد(ع) قم برگزار شد، اظهار کرد: حضور علمی علمای بزرگ فریقین در این گردهمایی علمی، مقدس و با شکوه سرفصل جدیدی در مقابله با جریان‌های تکفیری می‌گشاید.

وی افزود: امیدواریم به حول و قوه الهی این کنگره موجب پایان یافتن جنایت‌های بی‌شمار تکفیری‌ها در قتل عام مسلمانان و ویرانی آثار و ابنیه اسلامی باشد.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری با بیان اینکه منشور کنگره سال آینده، خطر جریان‌های تکفیری شامل اهداف، راهبردها و راهکارهای برون‌رفت از مشکل می‌شود، گفت: فتنه تکفیر و پیامدهای ویران‌گر آن، اهداف و راهبردهای کنگره، راهکارهای علمی و حوزه شمولیت در این بخش قرار داده می‌شوند.

وی ادامه داد: تبارشناسی جریان‌های تکفیری، ریشه‌یابی افکار و اندیشه‌ها، جریان‌های تکفیری و پیامدهای سیاسی آن و نیز بررسی راهکارهای جهان اسلام برای برون‌رفت از بحران تکفیر جزء عناوین علمی کنگره خواهند بود.

علیزاده موسوی با اشاره به کارنامه سیاه جریان‌های تکفیری، عنوان داشت: منهج‌شناسی جریان‌های تکفیری، مبانی اعتقادی آنها و شبهه‌شناسی تکفیری‌ها در راستای مقابله صحیح با آنها در منشور کنگره خطر جریان‌های تکفیری برای اسلام، مسلمین و بشریت گنجانده شده‌اند.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری خاطرنشان کرد: آیت‌الله مکارم شیرازی به عنوان رئیس کنگره بر فعالیت‌های علمی اشراف خواهند داشت و دبیر علمی نیز آیت‌الله سبحانی است.

وی ادامه داد: قائم مقام دبیر علمی، شورای عالی علمی و کمیته‌های علمی شامل تبارشناسی جریان‌های تکفیری، ریشه‌یابی افکار تکفیری، جریان‌های تکفیری و پیامدهای سیاسی آن و بررسی راهکارهای جهان اسلام برای برون‌رفت از بحران تکفیر هم وظایف خود را انجام خواهند داد.

علیزاده با بیان اینکه عناوین مصوب مقالات در قالب 58 عنوان به شورای عالی علمی کنگره ابلاغ شده است، گفت: در نهایت مداخل به محضر ریاست کنگره ارائه شد و پس از احراز نظرات ایشان، عناوین نهایی در قالب فراخوان و مقالات سفارشی در روند فعالیت‌های علمی قرار گرفت.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری تصریح کرد: مراسم افتتاحیه این کنگره در تاریخ یکم آبان ‌ماه سال آینده برگزار می‌شود و اختتامیه آن نیز فردای همان روز خواهد بود.

انتهای پیام/78004/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول