اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر جهادکشاورزی

نخستین کارخانه تولید و فرآوری بذر ذرت کشور در زرندیه افتتاح شد

طی مراسمی با حضور وزیر جهادکشاورزی و استاندار مرکزی نخستین کارخانه تولید و فرآوری بذر ذرت در شهرستان زرندیه و سومین کارخانه تولید بذر ذرت فرآوری شده در کشور افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نخستین کارخانه تولید و فرآوری بذر ذرت کشور در زرندیه افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، طی مراسمی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و استاندار مرکزی نخستین کارخانه تولید و فرآوری بذر ذرت در شهرستان زرندیه و سومین کارخانه تولید بذر ذرت فرآوری شده در کشور افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت فدک زرندیه ظهر امروز در مراسم افتتاح این کارخانه اظهار داشت: با راه‌اندازی این کارخانه از این پس کشور از واردات بذر ذرت بی‌نیاز خواهد شد.

محمدرضا شریفی افزود: متخصصین و کارشناسان مجرب این مجتمع با درک شرایط حساس کشور و نیاز جدی کشاورزی به بذر ذرت اقدام به راه‌اندازی این کارخانه کرده که از این پس شاهد تولید بذر ذرت با استفاده از روش‌های علمی در این شهرستان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در فاز نخست 160 هکتار زمین به کشت ذرت اختصاص یافته که این میزان در فاز دوم به 300 هکتار افزایش خواهد یافت.

به گفته وی بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سطح 160 هکتار زمین زیر کشت این محصول یک هزار و 500 تن بذر تولید خواهد شد.

مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت فدک زرندیه تاکید کرد: محصول به دست آمده از بذر مادری، بذر گواهی شده است که برای تولید آنها از کشاورزان متخصص بخش خصوصی با بازرسی در مراحل کاشت، داشت و برداشت استفاده خواهد شد.

در این مراسم کارخانه تولید بذر ذرت در زمینی به مساحت 3 هزار مترمربع با 60 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در این مراسم محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی، علی‌اکبر شعبانی‌فرد استاندار مرکزی، عباس مظفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، فرماندار زرندیه و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند.

انتهای پیام/87001/ح/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول