اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان:

415 هزار اصله نهال در گلستان شناسنامه‎دار شد/ تولید 117 تن بذر گواهی شده در گلستان

سرپرست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان از تایید و شناسنامه‎دار شدن 415 هزار اصله نهال در استان خبر داد.

415 هزار اصله نهال در گلستان شناسنامه‎دار شد/ تولید 117 تن بذر گواهی شده در گلستان

مختار مهاجر در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در سال جاری 465 هزار اصله نهال از طریق بخش خصوصی تولید می‎شود که مرکز تحقیقات، نهال‎های تولیدی را ارزیابی و شناسنامه‎دار خواهد کرد.

وی از تولید 117 تن بذر در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان خبر داد و تصریح کرد: 48 هزار تن بذر گواهی شده نیز در سطح استان تولید و توزیع شد.

تولید 10 نوع بذر جدید در گلستان/ 180 تن بذور پایه اصلاح شده تولید شد

سرپرست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با بیان اینکه سال گذشته چهار مورد اختراع، اکتشاف و یافته‎های علمی در بخش محصولات کشاورزی انجام گرفت، افزود: در سال جاری تاکنون شش نوع اختراع در زمینه صنایع غذایی، تولید بذر و نهال انجام گرفته است.

مهاجر از تولید 10 نوع بذر جدید در استان خبر داد و ابراز داشت: در سال جاری 180 تن بذور پایه اصلاح شده در مرکز تولید شد و 49 هزار تن بذر گواهی شده به مرحله توزیع خواهد رسید که این میزان بذر تولیدی متناسب با الگوی کشت غلات در سطح استان است.

وی به کشاورزان توصیه کرد تا برای کشت غلات در مزارع از خودمصرفی پرهیز کنند و به سمت خرید بذر از مراکز تائید شده زیر نظارت مرکز تحقیقات و جهاد کشاورزی اقدام کنند چراکه بذور اصلاح شده یکی از پارامترهای اصلی بعد از خاکورزی در افزایش تولید در واحد سطح است.

اعتبارات پژوهشی صددرصد تخصیص شده است

سرپرست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان در خصوص اعتبارات پژوهشی بیان داشت: در سال گذشته از موسسات ملی و طرح‎های خاص 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبارات پژوهشی توسط مرکز دریافت شده است و پیش‎بینی‎مان در سال جاری 2 میلیارد و 800 میلیون ریال است.

مهاجر با بیان اینکه اعتبارات پژوهشی سال گذشته صددرصد تخصیص شده است، اذعان کرد: اگر اعتبارات ملی بخش پژوهش در سال جاری نیز صددرصد تخصیص پیدا کند می‎توانیم عملکرد پژوهشی مرکز را 20 درصد افزایش دهیم و به اهداف برنامه برسیم.

وی روند فعالیت‎های پژوهشی اعضای هیئت علمی، محققان و کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: تحقیقات علمی و یافته‎های پژوهشی به ارتقاء سطح تولید، افزایش کیفیت و امنیت غذایی کمک می‎کند لذا مرکز تحقیقات در امر پژوهش با جدیت حرکت می‎کند.

انتهای پیام/83001/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول