اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس جهاد کشاورزی همدان صورت گرفت

بازدید از 3 واحد تولیدی بذر در استان همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی از سه واحد تولید، تکثیر و فرآوری بذر در استان همدان بازدید کرد.

بازدید از 3 واحد تولیدی بذر در استان همدان

به گزارش خبرگزرای فارس از همدان، ظهر امروز رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان و تنی چند از مسئولان جهاد کشاورزی استان و همچنین جمعی از اصحاب رسانه از ایستگاه بذر معینی همدان بازدید کردند.

این بازدید نخستین بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی از واحدهای تولیدکننده بذور در استان همدان بود.

در حاشیه این بازدید مدیرعامل این واحد تولیدی اظهار کرد: این شرکت از سال 82 آغاز به کار کرده و جزء ایستگاه‌های برتر کشور به شمار می‌رود.

احمد معینی با بیان اینکه 9 بذر در این واحد تولید و به کشاورزان استان عرضه می‌شود، افزود: در این واحد بذوری از قبیل گندم، جو، چغندرقند، سیب زمینی، کلزا، یونجه، آفتابگردان و ذرت تولید و به کشاورزان سراسر استان و دیگر استان‌های مجاور عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی موجود در کشور، با همکاری و تعامل بخش خصوصی و سازمان جهاد کشاورزی اقدامات بسیار خوبی در زمینه تولید بذر در استان انجام شده است.

مدیرعامل این واحد تولیدی تصریح کرد: جهاد کشاورزی استان برای تولید سالانه 5 هزار تن بذر به این واحد تولیدی مجوز داده اما میانگین تولید آن، بالای 5.12 تن در سال است.

وی با بیان اینکه ظرفیت واقعی این شرکت، تولید 30 هزار تن بذر در سال است، ابراز داشت: این واحد برای 30 نفر اشتغالزایی مستقیم دارد.

معینی از تأسیس نخستین و بزرگترین سردخانه تخصصی بذر سیب زمینی غرب کشور در این مجتمع خبر داد و گفت: با کسب مجوز تأسیس از سوی جهاد کشاورزی این سردخانه با ظرفیت 20 هزار تن به بهره‌برداری می‌رسد.

دومین بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، از شرکت توسعه کشت دانه‌های روغنی(کلزا) بود.

 در این بازدید مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: استان همدان سالانه 120 تن بذر دانه‌های روغنی تولید می‌کند که 105 تن از این میزان را این شرکت تولید و به کشاورزان عرضه می‌‌شود.

شهرام پرورش با بیان اینکه سطح زیر کشت این محصول در استان همدان، 5 هزار هکتار است افزود: نیاز استان به تولید بذر 60 تن است.

وی به تولید این محصول در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: در استان همدان طی سال گذشته، این محصول در یک هزار و 750 هکتار کشت و افزون بر 4 هزار و 800 تن تولید شده است.

سومین بازدید، واحد تولیدی بذر سینا بود که نخستین واحد تولیدی بذر در کشور است که توسط یک بانوی کارآفرین و موفق اداره می‌شود.

بهاره اکبری در حاشیه این بازدید گفت: این شرکت از سال 85، با تولید 700 تن بذر، آغاز به کار کرده است.

وی با بیان اینکه در این شرکت سالانه بین 2 هزار تا 2 هزار و 500 تن بذر تولید می‌شود، افزود: بیشترین فعالیت این واحد تولیدی در تهیه بذر انواع ارقام گندم دیم از جمله کلاس‌های پرورش 3، مادری و گواهی شده است.

انتهای پیام/89024/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول