اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش دهدشت مطرح کرد

فعالیت 35 مؤسسه پیش‌دبستانی در دهدشت

مدیر آموزش و پرورش دهدشت از فعالیت 35 مؤسسه پیش دبستانی در دهدشت خبر داد و گفت: هیچ الزامی برای دادن آموزش رسمی در مراکز پیش‌دبستانی وجود ندارد.

فعالیت 35 مؤسسه پیش‌دبستانی در دهدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، فریدون فاطمی‌زاده ظهر امروز در همایش «اهمیت مهد روستاها» اظهار داشت: همه آموزش‌ها برای این است که افراد جامعه بتوانند به دانایی دست پیدا کنند.

مدیر آموزش و پرورش دهدشت با تبیین اهمیت آموزش در رشد و تعالی جامعه، افزود: اگر آموزش‌ها به صورت درست صورت گیرد افراد را به سطحی از دانایی می‌رساند که هم در جامعه مؤثر باشند و هم در محیط پیرامون خود نقش سازنده ایفا کنند.

فاطمی‌زاده، اقتصاد امروز دنیا را دانایی‌محور خواند و با بیان اینکه پایه و اساس تولید بر مبنای دانش است، تصریح کرد: ریشه همه پیشرفت‌ها در مسائل فرهنگی و آموزشی نهادینه می شود.

وی با تشریح اهمیت مهد کودک و تغییرات صورت گرفته در نظام تحول بنیادین اموزشی، ابراز داشت: به خاطر نقش اثرگذار مهد کودک در تربیت کودکان آموزش رسمی در نظام آموزشی از مهد کودک شروع می شود.

فاطمی‌زاده با بیان اینکه شرایط تحصیلی از سال گذشته در مقاطع تحصیلی تغییر کرده است، افزود: فرصت آموزشی در مقطع ابتدایی یک سال اضافه و مهد کودک جزء مقطع آموزشی لحاظ شده است.

به گفته مدیر آموزش و پرورش دهدشت؛ از دو سال گذشته همه کسانی که در حوزه پیش دبستانی فعالیت داشته‌اند با گرفتن مجوز به صورت یک تشکل قانونی در بخش خصوصی کار می‌کنند.

فاطمی‌زاده از فعال بودن 35 مؤسسه پیش دبستانی در دهدشت خبر داد و گفت: بیش از هزار و 700 دانش‌آموز امسال در کلاس اول ابتدایی ثبت نام کردند.

این مسئول در آموزش و پرورش کهگیلویه داشتن اطلاعات کافی و روانشناسی کودک برای مربیان مهدها را لازم دانست و افزود: مراکز مهد کودک باید محل تغذیه فکری و روحی کودکان باشد.

وی، شرایط نامناسب فیزیکی و نبود نیروی انسانی مناسب را از مشکلات مهدهای کودک در شهرستان برشمرد و ابراز داشت: مربیان مهدها این را در نظر داشته باشند که هیچ الزامی برای دادن آموزش رسمی در پیش دبستانی وجود ندارد بلکه باید آموزش غیرمستقیم در قالب قصه‌گویی و بازی‌های فکری ارائه دهند.

فاطمی‌زاده در پایان بخش اعظمی از مشکلات آموزشی را مربوط به بی‌سوادی والدین دانست و با اذعان به اینکه با گذشت بیش از 30 سال از ارائه خدمات سوادآموزی همچنان تعداد زیادی از مردم کهگیلویه سواد خواندن و نوشتن ندارند، اضافه کرد: بهورزان و اعضای شوراهای روستایی در شناسایی افراد بی‌سواد و معرفی به آموزشیاران نهضت سوادآموزی همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/82016/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول