اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان:

شناسنامه مدیریت بحران اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طرح جامع خطر‌پذیری و مدیریت بحران استان اصفهان به زودی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

شناسنامه مدیریت بحران اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع حوادث و خطرات احتمالی امری مهم و ضروری تلقی می‌شود، اظهار کرد: کاهش آثار ناشی از وقوع خطرات و بلایای طبیعی با اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در مناطق مختلف محقق می‌شود.

وی اضافه کرد: البته انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای پیشگیری از وقوع حوادث و بلایای طبیعی باید مبتنی بر کار کارشناسی باشد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تهیه و تدوین شناسنامه مدیریت بحران استان را از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در حوزه مدیریت بحران دانست و تصریح کرد: طرح جامع خطر‌پذیری و مدیریت بحران استان اصفهان به زودی تکمیل می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه حدود سه سال گذشته یک تیم تخصصی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها با محوریت دانشگاه صنعتی اصفهان برای تهیه و تدوین طرح جامع خطر‌پذیری و مدیریت بحران استان تشکیل شده است، ادامه داد: البته هیئت علمی دانشگاه‌ها برای تهیه این طرح با دستگاه‌های اجرایی مختلف همکاری‌های لازم را داشته‌اند.

شیشه‌فروش تاکید کرد: شناسایی مخاطرات طبیعی که هر شهرستان با آن مواجه است و برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌پذیری مناطق با اجرای طرح‌های مناسب از مهم‌ترین اهداف تهیه این طرح محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح با رویکرد مدیریت مخاطراتی مانند خشکسالی، سیل، زلزله، آلودگی هوا، گرد و غبار، رانش و نشست زمین و سایر مخاطرات طبیعی اجرا می‌شود، افزود: تاکنون در راستای تهیه این طرح جامع خطر‌پذیری و مدیریت بحران استان دو جلد کتاب تدوین شده و همایش‌های علمی و جلسات مستمری برگزار شده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان به اهمیت اجرای این طرح در راستای مدیریت بحران‌های موجود در مناطق اشاره کرد و گفت: شناسایی مخاطرات و بلایای طبیعی موجود در مناطق مختلف و اجرای برنامه‌های مناسب به منظور ساماندهی این مخاطرات از رویکرد‌های اجرای این طرح است.

انتهای پیام/63004/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول