اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد

اجرای طرح احیای بافت باارزش روستایی در 5 روستای اصفهان

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: انجام اقدامات زیربنایی، ایجاد و تقویت کارگاه‌های اطراف روستاها موجب کاهش 30 تا40 درصدی مهاجرت‌های روستایی شده است.

اجرای طرح احیای بافت باارزش روستایی در 5 روستای اصفهان

علی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با تهیه طرح‌های نمونه روستایی اظهار کرد: برای تعدادی از روستاهایی که از لحاظ اقتصادی دارای پتانسیل بوده و شهرک‌های کارگاهی در اطراف آنها یا زمینه انجام اقدامات درآمدزا در اطراف آنها وجود دارد با همکاری اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی طرح‌های نمونه تهیه شده است که این طرح‌ها در کنار روستا منطقه کارگاهی غیرمزاحم که زمینه اشتغال را برای روستائیان دارد، ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: برخی از روستاها نیز که دارای مناطق کارگاهی و درآمد کشاورزی هستند که در زمینه اشتغال مشکل نداشته و عمده مشکل آنها اصلاح کالبدی مانند خدمات زیرسازی است که اگر انجام شود در حفظ جمعیت روستا و جلوگیری از مهاجرت از روستا موثر است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: با توجه به پرسشنامه‌ها و نظرسنجی‌های انجام شده این اقدامات نزدیک به 30 تا 40 درصد در کاهش مهاجرت تاثیر داشته است.

وی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در حیطه وظایف عمران روستایی، صدور سند جهت واحدهای مسکونی در سطح روستا  است که از سال 79 تاکنون تعداد 141 هزار و 868 جلد سند در غالب تبصره 71 ماده 140 و ماده 133 قانون برنامه توسعه صادر شده است.

کریمی تاکید کرد: همچنین در نظر است در سال 92 تعداد 2 هزار و 74 جلد سند در روستاها و 8 هزار و 9 جلد سند در شهرهای زیر 25 هزار نفر با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان صادر و به متقاضیان صادر گردد.

وی در خصوص واگذاری زمین در روستاها بیان داشت: در بخش واگذاری زمین در روستاها جهت ساخت مسکن جوانان و افراد فاقد مسکن از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن انقلاب تاکنون تعداد 67 هزار و 500 قطعه زمین در روستاها واگذاری شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به تهیه طرح بافت باارزش روستایی برای 6 روستا در اصفهان اشاره کرد و افزود: این طرح در جهت احیای بافت باارزش قدیمی و سنتی تهیه شده است که در 5 روستا از جمله روستای ابیانه به اجرا درآمده است و روندی خوبی را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: از طرح‌های دیگری که بنیاد مسکن داشته است طرح ساماندهی و فضا و سکونت‌گاه‌های روستایی است که در 17 شهرستان و بخش این طرح تهیه و تصویب شده و از طرح‌های بالادستی بوده که مطالعات جامعی در حد یک بخش بر روی یک روستا انجام می‌دهد.

کریمی ادامه داد: مطالعات انجام شده شامل جنبه‌های اجتماعی، جمعیتی، فرهنگی و سطح خدماتی موجود در هر بخش است که برای افق 20 ساله راهکارها و برنامه‌ها و کمبودهایی که در سطح یک بخش شهرستان وجود دارد را مشخص کرده و برای آنها برنامه‌ریزی می‌کند.

انتهای پیام/63015/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول