اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان مطرح کرد

ذخایر طبیعی ارزشمند در روستاهای گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: روستاهای گلستان از منابع طبیعی و ذخایر ارزشمندی برخوردار است که می‌تواند در کشور و دنیا حرف اول را بزند.

ذخایر طبیعی ارزشمند در روستاهای گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قربان عباسی امشب در سمینار روستاهای هدف گردشگری و توسعه پایدار در تالار فخرالدین اسعد گرگانی، اظهار داشت: گلستان به عنوان ایرانی کوچک در آیینه نگارستان ایران به تصویر کشیده شده است.

وی از مردم گلستان به عنوان مردمی مهربان و مهمانواز یاد کرد و افزود: گلستانی‎ها افرادی فرهنگ‎دوست و پشتیبان میراث فرهنگی و گردشگری هستند.

اعلام آمادگی 36 کشور به جشنواره بین‌المللی اقوام ایران زمین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان تصریح کرد: برای اینکه این حرف‎ها را درباره گلستان اثبات کنیم، 6 دوره جشنواره اقوام ایران زمین در گلستان برگزار شد که اکنون شاهد میزبانی هفتمین جشنواره بین‎المللی اقوام در استان هستیم که با بررسی‎های سازمان مرکزی کشور این برنامه در تقویم سازمان ملی جهانگردی قرار گرفت و رسالت گلستان را سنگین‎تر کرد.

عباسی ادامه داد: در کنار جشنواره اقوام تلاش کردیم تا پیام خودمان را به جهان برسانیم؛ به دنبال این بودیم که هر ساله میهمانان خارجی را به گلستان دعوت کنیم که حدود 36 کشور با حضور سفرا، کاردانان و سرکنسولگران اعلام آمادگی کردند.

وی از تبادل صنایع‌دستی در این جشنواره خبر داد و یادآور شد: صنایع‌دستی در جشنواره اقوام ایران زمین به کشورهای فارسی زبان تبادل می‎شود.

گلستان بیش از 1500 جاذبه طبیعی شناخته شده دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان بر ضرورت توسعه گردشگری تأکید کرد و بیان داشت: گلستان ظرفیت‎های طبیعی بسیار خوبی دارد که حتی برخی از کشورها از آن بی‎نصیب هستند، بنابراین با برگزاری دو سمینار تخصصی در حاشیه جشنواره اقوام سعی کردیم تا این جشنواره را غنا ببخشیم.

عباسی عنوان کرد: سال گذشته بیش از 836 روستای هدف گردشگری میزبان مردم سراسر کشور بودند که در این راستا همه دهیاران و شورائیان روستاها وظیفه دارند تا روستاهای هدف گردشگری را به مردم معرفی کنند.

وی در پایان متذکر شد: بیش از یک‎هزار و 500 جاذبه طبیعی شناخته شده در گلستان وجود دارد که روستاها را در زمره گردشگری قرار داده تا منبعی برای درآمدزایی باشد.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول