اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماه اول سال‌جاری محقق شد

رشد 85 درصدی صادرات در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: صادرات کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزش ریالی 85 درصد رشد داشته است.

رشد 85 درصدی صادرات در کهگیلویه و بویراحمد

داریوش دیودیده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد در 6 ماه اول سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزش ریالی 85 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد خوب صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌جاری گفت: صادرات کالا از این استان در 6 ماهه اول سال 92 چیزی در حدود سه میلیون و 208 هزار دلار ارزش ارزی داشته است.

دیودیده افزود: به لحاظ وزنی صادرات استان در 6 ماهه نخست سال‌جاری 8 هزار و 898 تن بوده که از رشدی بسیار مطلوب  و 395 درصدی برخوردار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن  و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: صادرات ما بیشتر در زمینه سیمان، پودر و عصاره شیرین‌بیان و دوغ بوده که به کشورهایی نظیر آلمان، عراق و آفریقای جنوبی و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

وی در ادامه با اشاره به توانایی‌هایی و ظرفیت‌های استان در حوزه صنعت، معدن و محصولات باغی و کشاورزی افزود: هدف ما بر این است که صادرات را در استان با توجه به همه داشته‌ها و ظرفیت‌ها تنوع‌بخشی کنیم.

دیودیده به راه‌اندازی صنایع جدید در استان که دارای جنبه صادراتی هستند اشاره کرد و افزود: با رویکردی که در خصوص سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذار در استان وجود دارد در آینده، صنایع جدید به خصوص در زمینه آب معدنی و تولیدات آن‌ها، سیمان و همچنین انواع نوشابه راه‌اندازی می‌شود که با تولیدات کیفی می‌توانند سطح صادرات استان را از میزان فعلی به یک میزان بالا و در خور شأن ارتقا دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن  و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تنوع‌بخشی صادراتی، بسته‌بندی‌های مناسب، بهبود کیفیت و خدمات، حمایت از صنایع تبدیلی و استفاده مطلوب از ظرفیت‌های موجود را از مهم‌ترین عوامل افزایش صادرات در کهگیلویه و بویراحمد دانست.

انتهای پیام/82009/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول