اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

فرهنگ ضعیف صادرات در کهگیلویه و بویراحمد/پول‌های راکد در گاوصندوق‌های بی‌خاصیت

رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا وقتی که فرهنگ صادرات در استان جا نیفتاده نباید منتظر معجزه در بخش‌‌های تولیدی استان باشیم.

فرهنگ ضعیف صادرات در کهگیلویه و بویراحمد/پول‌های راکد در گاوصندوق‌های بی‌خاصیت

جبار کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: چرا باید با داشتن این همه ظرفیت که هر روزه دم از آن‌ها می‌زنیم و در جلسات به رخ دیگران می‌کشیم، وضعیتی این‌گونه داشته باشیم که از آخر در توسعه یافتگی رتبه اول باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: آن قدر در جلسات مختلف با مسئولان ارشد استانی کلنجار رفتیم و دردها را بیان کردیم و کسی به حرف ما گوش نداد که دیگر از بیان و تکرار مکررات خسته‌ایم.

 کیانی افزود: امروز می‌بینیم که فرزندی از همین استان سکان مدیریت اجرایی را به دست گرفته که خود از جنس عمرانی است و انتظار داریم که در دوره مدیریت خادمی چرخ‌های توسعه استان را به کمک یکدیگر به حرکت درآوریم.

این فعال بخش خصوصی در همین خصوص تأکید کرد: این استان بزرگترین ضررها را از تفکرات فردی به خود دیده و امروز باید همه با تفکر و خرد جمعی به فکر رفع مشکلات در حوزه تولید باشیم.

وی افزود: اتاق بازرگانی و بخش خصوصی آماده است تا بدون هیچ توقع و انتظاری در همین شروع کار دولت جدید برای حرکت به جلوی این استان در مسیر توسعه گام بردارد.

کیانی ادامه داد: نباید دل خود را به کسب و کار محدود در استان خوش کنیم بلکه اگر می‌خواهیم خود را از استان‌های توسعه نیافته جدا کنیم و به پای استان‌های توسعه یافته برسیم، بلندپروازی گاهی لازم است.

نماینده بخش خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد توسعه را با معیشت مردم همزاد دانست و گفت: قبل از هر چیز باید با کمک به امر تولید و کسب و کار در استان مقدمات توسعه و عمران را فراهم کنیم.

وی حذف بروکراسی‌های زائد، کاهش نقدینگی، کنترل تورم و خروج پول‌ها از گاو صندوق‌های بی‌خاصیت به سمت تولید را از راه‌های مؤثر برای بهبود فضای کسب و کار دانست.

کیانی وظیفه بخش خصوصی را در این راستا مهم و حیاتی دانست و گفت: نگاه خوبی نسبت به بخش خصوصی در استان مشاهده نمی‌شود و سرمایه‌گذاری با بن‌بستی روبرو شده که اگر این بن‌بست شکسته نشود، امیدی به توسعه و خروج از محرومیت کنونی نیست.

این فعال بخش خصوصی در استان کهگیلویه و بویراحمد به یک نمونه از کم‌کاری و تساهل در امر تولید در استان اشاره کرد و گفت: وقتی در مهد صنایع دستی از نوع بافتنی آن در استان تنها 200 متر در سال دست‌بافته داریم یعنی این که برای کمک به رشد تولید و کمک به صادرات قدمی برنداشته‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد فرهنگ صادرات در استان را بسیار ضعیف دانست و گفت: وقتی مراوده‌ای با بازارهای جهانی نداریم نباید منتظر معجزه برای خروج از محرومیت‌ها و بن‌بست تاریخی بود.

انتهای پیام/2571/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول