اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق مازندران:

صادرات محصولات باغی نیازمند حمل و نقل هوایی است

رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق مازندران با اشاره به اینکه استفاده از حمل و نقل زمینی برای محصولات ما، مقرون به صرفه نیست، گفت: می‌طلبد در حمل و نقل محصولات باغی از وسیله‌ای استفاده شود که محصول سریع‌تر و سالم‌تر به مقصد برسد.

صادرات محصولات باغی نیازمند حمل و نقل هوایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ابوالفضل مستشرق بعدازظهر امروز در جلسه کمیسیون امور گمرکی و بازرگانی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی مازندران، اظهار داشت: بعد از انتخاب دولت تدبیر و امید، بارقه‌ای از امید برای صادرکنندگان دمیده شد.

وی ادامه داد: صادر کنندگان امیدوار هستند مشکلات و گرفتاری‌هایی که در گذشته وجود داشت رنگ خود را از دست بدهد و رو به سوی پیشرفت بروند.

این مسئول با بیان اینکه مازندران استان کشاورزی است و محصولات باغی و کشاورزی، محصولات عمده صادراتی هستند، خاطرنشان کرد: همواره در زمان صادرات این محصولات، با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در این برهه زمانی صادرات، کار سختی است، گفت: صادرات را ماموریتی بزرگ می‌دانم.

مستشرق با بیان اینکه هر کاری پایه‌ای دارد، افزود: در کار صادرات هم حمل و نقل، پایه کار است و صادرکنندگان در این زمینه با مشکل مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از حمل و نقل هوایی برای محصولات ما، مقرون به صرفه نیست، اظهار داشت: هر چند که می‌طلبد در حمل و نقل محصولات باغی از وسیله‌ای استفاده شود که محصول سریع‌تر و سالم‌تر به مقصد برسد.

مستشرق یادآور شد: اگر در این زمینه زیرساخت‌ها مهیا بود فقط به صادرات مرکبات و کیوی متکی نبودیم.

رئیس کمیسیون امور گمرکی و بازرگانی اتاق بازرگانی،صنایع و معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه نارنگی از محصولات مهم استان است، افزود: به دلیل طعم خوب، مورد اقبال کشورهای هدف است اما چون ماندگاری کمی دارد، بازار خود را از دست داده است و نارنگی‌های پاکستان و ترکیه جایگزین این محصول شده‌اند.

انتهای پیام/86007/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول