اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی:

13 روستای خراسان‌جنوبی از برق خورشیدی برخوردار است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: با استفاده از پانل‌های خورشیدی در 13 روستای خراسان جنوبی تعداد 123 خانوار روستایی استان از نعمت برق خورشیدی برخوردار شدند.

13 روستای خراسان‌جنوبی از برق خورشیدی برخوردار است

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط‌عمومی شرکت توزیع برق خراسان جنوبی، محمد‌علی ضامن اظهار داشت: حدود 10 هزار کیلو‌وات ساعت برق خورشیدی تاکنون در روستاهای صعب‌العبور خراسان جنوبی تولید شده است.

وی افزود: نصب پنل‌های خورشیدی از دو سال پیش در روستاهای صعب‌العبور این استان با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌های برق‌رسانی و همچنین استفاده از انرژی‌های پاک و تجدید‌پذیر آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی جلوگیری از انتشار آلاینده‌ها و کمک به حفظ محیط زیست را از مهم‌ترین مزایای تولید برق خورشیدی برشمرد و گفت: با فعالیت پنل‌های خورشیدی در13 روستای خراسان جنوبی از انتشار معادل 12.6 تن گاز co2 جلوگیری شده است.

ضامن تصریح کرد: در حال حاضر روستاهای سلک و دیم بیرجند، شبو و کلاته حمزه سربیشه، جلاران، پاتنگ و شومه درمیان، سرخ کوه نهبندان، زرین چاه، خوشنری، چاه مزار و راویج سرایان و روستای جان میرزا قاینات با انرژی خورشیدی از طریق نصب سیستم‌های یک کیلوواتی مجهز به باطری برقدار شده‌اند.

وی ادامه داد: هزینه برق‌رسانی خورشیدی حدود یک چهارم تا سه چهارم هزینه‌های برق‌رسانی از طریق شبکه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اضافه کرد: حذف تلفات انرژی به دلیل عدم احداث شبکه و تولید انرژی در محل مصرف و سهولت تأمین‌برق روستاهای دارای خانوار پراکنده از دیگر مزایای استفاده از انرژی ‌خورشید در تولید ‌برق است.

ضامن اذعان داشت: نیروگاه‌های خورشیدی در این استان شامل نیروگاه سه فاز ongrid با ظرفیت 4.8 کیلووات، در مدیریت توزیع برق شهرستان بیرجند و سیستم‌های تک فاز یک کیلوواتی offgrid روستایی در 13 روستای صعب‌العبور و دور از شبکه برق‌رسانی است.

انتهای پیام/69008/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول