اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان:

هتل‌های سنتی شوشتر به 10 هتل می‌رسند

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: تلاش داریم تا در مدت دو سال تعداد هتل‌های سنتی شهرستان شوشتر را به 10 باب برسانیم.

هتل‌های سنتی شوشتر به 10 هتل می‌رسند

به کزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، صبح امروز افشین حیدری در مراسم افتتاح هتل سنتی سرابی شوشتر اظهار کرد: هتل سنتی ابتکاری است که از سایر استان‌ها به خوزستان آورده شده است و باید از این ابتکار استفاده شایسته‌ای شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان شوشتر توانمندی زیادی در این زمینه دارد، افزود: شهرستان شوشتر از نظر تعدد خانه‌های تاریخی توانمندی رساندن تعداد هتل‌های سنتی خود را به عدد 10 در مدت دو سال دارد و در این زمینه از همه توان خود برای حمایت از بخش خصوصی استفاده می‌کنیم.

حیدری با اشاره به اینکه شهرستان شوشتر نیازمند راه‌اندازی هتل‌های این‌چنینی است، گفت: راه‌اندازی هتل‌های سنتی تا بخش زیادی مشکل نداشتن هتل با استانداردهای سخت تعیین شده را می‌پوشاند و به این دلیل گردشگران نیز حاضر می‌شوند تا هم بافت تاریخی شهر را بازدید کنند و هم یک شب در هتلی سنتی با المان‌ها و داشته‌های سنتی و تاریخی شهر شوشتر صبح کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: اقامت شاه‌کلید گردشگری است زیرا گردشگر در زمان اقامت می‌تواند بر اقتصاد شهر تاثیرگذار باشد و به این دلیل باید کوشید تا گامی موثر در راستای اقامت گردشگران در شوشتر برداریم تا بتوان به تحول اقتصادی شوشتر در آینده نزدیک امیدوار بود.

وی خاطر نشان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران در راستای راه‌اندازی هتل سنتی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان است و در این باره از همه توان خود برای تحقق این مهم استفاده می‌کنیم.

وی افزود: باید هتل سرابی الگویی برای راه‌اندازی دیگر هتل‌های تاریخی در شوشتر شود و از همه دارندگان خانه‌های تاریخی در شوشتر می‌خواهیم تا در این زمینه اقدام کنند.

انتهای پیام/72006/ل20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول