اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با گذشت دو شب صورت گرفت

استقبال کم‎نظیر از هفتمین جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین + تصاویر

با گذشت دو شب از برگزاری هفتمین جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین، این جشنواره با استقبال کم‌نظیر مردم و بازدیدکنندگان روبه‌رو شد.

استقبال کم‎نظیر از هفتمین جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، رئیس برگزاری جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین گفت: با گذشت دو روز پرشور از برپایی این جشنواره تاکنون شاهد حضور بیش از 15 هزار بازدیدکننده از این جشنواره بوده‎ایم.

قربان عباسی افزود: در راستای تداوم این جشنواره تاکنون بیش از 200 متر پارچه به امضای بازدیدکنندگان رسیده است که همگی ضمن ابراز رضایتمندی، علاقمند به تداوم این جشنواره  بودند.

وی ادامه داد: جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران‌زمین با محورهای صنایع‌دستی و جاذبه‎های گردشگری، معرفی و نمایش آداب و سنن و شیوه‎های زندگی اقوام، مراسم آیینی و موسیقی اقوام و برنامه‎های تورگردانی سفرا و میهمانان خارجی همراه شده و در این جشنواره 20 گروه موسیقی و آئینی، به اجرای برنامه می‎پردازند.

مدیر اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان اذعان داشت: نمایشگاه جاذبه‎های گردشگری نیز در 20 غرفه در فضای باز نمایشگاه دایر شده است.

عباسی افزود: معرفی و نمایش آداب و رسوم و ویژگی‎های فرهنگی اقوام ایرانی با برپایی آلاچیق و سیاه چادر از دیگر بخش‎های جشنواره است و نمایش آداب و رسوم و ویژگی‎های فرهنگی مردم استان گلستان شامل قوم کتول، ترکمن، سیستانی، قزاق، قزلباش (رامیان) و محلی مازندرانی (غرب استان) می‎شود.

وی عنوان کرد: این دوره از جشنواره با توجه به اطلاع‎رسانی مناسب، با استقبال جمع کثیری از بازدیدکنندگان مواجه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به شعار روز جهانی جهانگردی در سال 2013 با عنوان گردشگری، آب و حفاظت از آینده مشترک، پیام این جشنواره را با توجه به حضور گروه‎های مختلف موسیقی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور، افزایش گردشگران به ایران اسلامی به خصوص استان گلستان در سایه وحدت و پیوند فرهنگ‎ها و بهره‎مندی از ظرفیت‎های گردشگری روستایی به خصوص ظرفیت‎های آبی این استان در راستای جذب گردشگر اعلام کرد.

هفتمین جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران‌زمین در گلستان از هشت تا 11 مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی استان گلستان برپاست.

انتهای پیام/2307/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول