اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی وزارت بهداشت صورت گرفت

اختصاص 40 میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان تخصصی قلب فرشچیان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 40 میلیارد ریال از سوی وزارت بهداشت و درمان برای تکمیل بیمارستان تخصصی قلب فرشچیان خبر داد.

اختصاص 40 میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان تخصصی قلب فرشچیان

ابراهیم کارخانه‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به نشست کاری خود با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دستورات صادره از سوی وزیر مربوطه اظهار داشت: اختصاص 40 میلیارد ریال به تکمیل بیمارستان تخصصی قلب فرشچیان و تأمین دو دستگاه MRI و رادیوتراپی که بیمارستان‌های دولتی شهر همدان فاقد آن بودند از مصوبات این نشست بود.

وی گفت: اختصاص 24 تخت ICU دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور)، مونیتور قلبی، در بیمارستان بعثت که فضای مورد نیاز برای استقرار آن‌ها فراهم شده، نیز جزو برنامه‌ها بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس برنامه‌ریزی هدفمند با همکاری رسانه ملی به منظور اختصاص داوطلبانه یارانه‌ها از سوی علاقمندان به درمان بیماران صعب‌العلاج که به علت فقر مالی در انتظار مرگ به سر می‌برند از دیگر نتایج این نشست بود.

وی گفت: برنامه‌ریزی لازم برای ترغیب پزشکان و جراحان به درمان رایگان بیماران از طریق اختصاص مکان ویژه به این امر خداپسندانه و اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش هزینه درمان در بیمارستان‌های آموزشی نیز مد نظر قرار گرفت.

کارخانه‌‌ ابراز داشت: ایجاد فضای رقابتی در مقابله با تحریم‌های ظالمانه در عرصه پزشکی از طریق معرفی چهره‌های ماندگار که نقش اساسی در مقابله با تحریم‌های دشمن ایفا کرده‌اند از دیگر موضوعات این نشست بود.

 

*تأسیس بیمارستان ویژه بانوان در مرکز استان‌ها

 

وی از برنامه‌ریزی اساسی برای تأمین پزشک متخصص مقیم با هدف رفع نگرانی بیماران و همراهان آنها در مراجعه به مراکز اورژانس خبر داد و گفت: تأسیس بیمارستان ویژه بانوان حداقل در مرکز استان‌ها با توجه به تعداد قابل توجه پزشکان زن در استان‌ها نیز مورد تأکید قرار گرفت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تأسیس سامانه الکترونیکی خدمات درمانی کشور به منظور ساماندهی و نظارت بر فعالیت‌های پزشکی اعم از تجویز دارو و جراحی با هدف کنترل و ارزیابی فعالیت پزشکان را از دیگر نتایج این نشست دانست.

وی اختصاص بخشی از 10 درصد پرداختی حق بیمه شخص ثالث به مراکز اورژانس‌ را از دیگر مصوبات دانست و گفت: این کار به منظور درمان بیماران صعب‌العلاج که با فقر شدید مالی مواجه هستند، انجام خواهد گرفت.

کارخانه‌ برنامه‌ریزی تفکیک فعالیت های پزشکی بیمارستان های دولتی و خصوص به منظور جلوگیری از ارجاع بیماران بخش دولتی به بیمارستان های خصوصی را از دیگر نتایج این جلسه قلمداد کرد.

وی از ساماندهی و امکان فعالیت برنامه‌ریزی شده خبرگان طب سنتی و طب اسلامی از طریق فراخوان شرکت در آزمون و صدور مجوز رسمی برای فعالیت آنان خبر داد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: بازنگری اساسی در رشته‌های تخصصی و عمومی پزشکی و محتوای سرفصل‌ها، منابع و دوره‌های تحصیلی و تأسیس رشته های جدید متناسب با شرایط نوین جامعه پزشکی ایران نیز در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

انتهای پیام/89002/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول