اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس استان اردبیل خبر داد

کاهش 50 درصدی وقوع قتل در اردبیل

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: در نیمه اول امسال شاهد کاهش 50 درصدی وقوع قتل در استان اردبیل بودیم.

کاهش 50 درصدی وقوع قتل در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امیر ابراهیم کریم‌خانی عصر امروز در آستانه هفته نیروی انتظامی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: ما در نیمه اول سال گذشته 18 مورد قتل را در استان اردبیل شاهد بودیم که 15 مورد آنها منجر به کشف شد.

وی تصریح کرد: ‌امسال نیز در نیمه اول سال شاهد وقوع 9 فقره قتل بودیم که تاکنون هشت فقره آنها کشف شده و عوامل و مسبب آنان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

 

جاده‌های اردبیل جان 100 نفر را گرفته است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس پلیس استان در ادامه سخنان خود در مورد میزان تلفات و کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای در استان خاطر نشان کرد: در این ارتباط با کاهش 14 درصدی روبه‌رو هستیم به طوریکه در مجموع تصادفات نیز سه درصد افزایش را شاهد بودیم.

کریم‌خانی اضافه کرد:‌ در نیمه اول سال گذشته 116 کشته در جاده‌های استان داشتیم که امسال این تعداد کشته به حدود 100 نفر رسیده است.

وی در ادامه سخنان خود با دادن یک خبر خوش به موتورسواران و صاحبان خودروهایی که وسیله نقلیه آنها توسط پلیس متوقف و در پارکینگ محبوس شده است، بیان کرد: همزمان با هفته نیروی انتظامی و با بخششی که انجام می‌شود صاحبان این خودروها و موتورسیکلت‌ها با دادن تعهدنامه می‌توانند وسیله نقلیه خود را از پارکینگ خارج کنند.

 

افزایش 169 درصدی کشفیات مواد مخدر در اردبیل

 

فرمانده انتظامی استان در مورد کشف مواد مخدر به عنوان یک پدیده نگران‌کننده یادآور شد: امسال شاهد افزایش 169 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان بودیم.

کریم‌خانی ادامه داد: در نیمه اول سال گذشته 336 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد که این میزان در نیمه اول امسال به 907 کیلوگرم رسیده است که یک رشد قابل توجه را در کشف مواد مخدر شاهد هستیم.

وی از انهدام دو باند تهیه و توزیع مواد مخدر در روزهای اخیر خبر داد و گفت: بیشتر عوامل این باندهای مواد مخدر افراد غیربومی و از سایر استان‌ها بودند که با هماهنگی پلیس فعالیت آنها شناسایی و عوامل آن دستگیر شدند.

کریم‌خانی افزود: ‌از ابتدای امسال تاکنون 25 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان اردبیل شناسایی و منهدم شدند و بیش از دو هزار و 221 نفر در این زمینه دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد مراقب فرزندان خود باشند چرا که دشمن تلاش می‌کند تغییر الگوی مصرف از مواد سنتی به صنعتی به سرعت اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/62001/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول