اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی تأکید کرد

احیای نهی از منکر برای مقابله با مصرف مواد مخدر در جوانان

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی بر لزوم احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و آن را عاملی موثر در مقابله با مصرف مواد مخدر دانست.

احیای نهی از منکر برای مقابله با مصرف مواد مخدر در جوانان

سردار یحیی شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌تواند در کاهش جرائم، به ویژه روی آوردن جوانان به مواد مخدر موثر واقع شود.

وی با اشاره به آموزه‌های دینی بر لزوم احیای این سنت در جوامع اسلامی تأکید کرد و افزود: با توجه به مضرات و آسیب‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، جسمی و روانی مواد مخدر بر فرد و جامعه، می‌توان مصرف مواد مخدر را منکری بزرگ در جامعه عنوان کرد.

شرفی مواد مخدر را سرچشمه هلاکت فرد و جامعه دانست و تصریح کرد: این ماده می‌تواند انسان را به موجودی بی‌ارزش و بی‌اراده در جامعه تبدیل کند که توان انجام هیچ کار مفیدی هم ندارد.

وی بر لزوم نهی کردن جوانان از روی آوردن به این مواد مهلک و بلای خانمان‌سوز تأکید کرد و گفت: با اطلاع‌رسانی کامل و به موقع از مضرات این مواد می‌توان گام مهمی در مبارزه با مواد مخدر در جامعه برداشت.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی ضمن تأکید بر شعار همیشگی «پیشگیری بهتر از درمان است» بر لزوم بستر‌سازی فرهنگی برای خودداری شخصی افراد از مصرف مواد مخدر اشاره کرد و افزود: این مورد می‌تواند به اندازه انجام اقدامات مبارزه‌ای پلیس در جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و ورود آنها به داخل مرزهای کشور دارای اهمیت باشد.

وی نشانه رفتن سلامت روحی و جسمی جوانان کشور را تهدیدی از تهدیدات دشمنان نظام اسلامی عنوان و تصریح کرد: باید به مانند تمامی حوزه‌های دیگر که خود را در برابر تهدیدات دشمنان مقاوم کرده‌ایم، در زمینه‌های فرهنگی و به ویژه مصونیت جوانان نیز با جدیت وارد شده و اجازه تحقق اهداف شوم دشمنان را به آنها ندهیم.

شرفی در این راستا بر لزوم انجام اقدامات فرهنگی گسترده و تعدیل سیاست‌های فرهنگی و کیفری جامعه اشاره کرد و گفت: تأکید بر مجازات و طرد صرف افراد از بطن جامعه به خودی خود نه تنها موثر نیست، بلکه می‌تواند آثار و عواقب بعدی را نیز به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/61006/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول