اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماهه اخیر صورت گرفت

دستگیری 194 متخلف در مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تلاش شبانه روزی محیط بانان مناطق حفاظت شده استان گفت: در شش ماهه اخیر 194 شکارچی غیر مجاز در این مناطق دستگیر شد.

دستگیری 194 متخلف در مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد

جمشید عبدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به اینکه بیش از 206  هزار هکتار منطقه حفاظت شده در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اظهار کرد: وجود گونه‌های متعدد جانوری مناطق حفاظت شده استان را به یکی از مناطق غنی کشور تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه به همت شبانه روزی  محیط بانان سخت کوش مناطق حفاظت شده از امنیت بالای برخوردار هستند خاطرنشان کرد: در شش ماهه اخیر بیش از 190 نفر شکارچی غیر مجاز در مناطق حفاظت شده استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

عبدی‌پورر با اشاره به کشف 35 قبضه سلاح مجاز از شکارچیان و متخلفان عنوان داشت: در همین مدت 16 قبضه سلاح جنگی و غیر مجاز از شکارچیان کشف و ضبط شد.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست استان در ادامه از آتش سوزی در مناطق حفاظت شده به عنوان یکی از معضلات اساسی اشاره کرد و افزود: اکثر این آتش سوزی‌ها بوسیله خطای انسانی صورت می‌گیرد که به همین علت می‌طلبد که کسانی که در عرصه‌های طبیعی مبادرت به روشن کردن آتش می‌کنند وسواس لازم را برای خاموش کردن آن به خرج دهند.

عبدی پور با بیان اینکه در برخی موارد آتش سوزی‌ها در فصول گرم سال و در اثر حرارت زیاد بوجود می‌آیند یادآور شد: در نیمه اول سال جاری  بیش از 10 مورد آتش سوزی در مناطق حفاظت شده  بوسیله پرسنل و محیط بانان ‌محیط زیست استان انجام گرفت.

وی از وجود مناطق حفاظت شده استان به عنوان میراثی گرانبها در زمینه محیط زیست طبیعی یاد کرد و افزود: همه ما باید دست به دست هم دهیم و از این میراث غنی و بکر حفاظت کنیم.

عبدی پور فرهنگ‌سازی در زمینه حفاظت از محیط زیست و گونه‌های جانوری را امری اجتناب ناپذیر عنوان کرد و افزود: همه دستگاه‌ها باید خود را در این زمینه موظف بدانند.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همه در زمینه حفاظت از سرمایه‌های طبیعی و زیست محیطی خود مسئولیم و باید به گونه‌ای حرکت کنیم که این میراث با کمترین تغییر به دست نسل‌های آینده برسد.

انتهای پیام/82008/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول