اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست آموزش و پرورش قروه:

116 مدرسه در قروه پایگاه جشن عاطفه‌ها شد

سرپرست آموزش و پرورش قروه گفت: امسال 116 مدرسه در قروه، شاهد برگزاری جشن عاطفه‌ها است.

116 مدرسه در قروه پایگاه جشن عاطفه‌ها شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، سرپرست آموزش و پرورش قروه پیش از ظهر امروز در مراسم جشن عاطفه‌ها که در مدرسه دخترانه طیبه این شهر برگزار شد، گفت: مدارس قلب تپنده آموزش و پرورش هستند که تنها وظیفه مربیان آموختن درس و دانش به دانش‌آموزان نیست بلکه پرورش بهترین سرمایه وجودی انسان بر آموزش مقدم است.

حسین الماسی افزود: هدف از برگزاری این جشن باشکوه آموزش عملی انفاق و احسان به کودکان پاک و معصوم است.

وی با تاکید بر اینکه همه باید کمک کنند و در این عرصه همه یکدیگر را همراه خود بدانند، افزود: قریب به 19 سال است که این جشن بزرگ در کشور ما برگزار می‌شود تا هیچ دانش‌آموز کم بضاعتی به خاطر فقر و نداری از تحصیل باز نماند.

الماسی این جشن را کمک برای آغاز پرشور و نشاط سال تحصیلی برای همه دانش‌آموزان ایران زمین عنوان کرد.

* حق محرومین باید ادا شود

امام جمعه اهل سنت قروه هم در این مراسم گفت: زمین ملک شخصی هیچ کس نیست و همه انسان‌ها مالک آن هستند که هر کس به تناسب خود بهره‌ای از نعمات الهی دارند.

ماموستا یدالله محمدی افزود: عدالت خداوندی بر این قرار دارد تا کسانی را که از دامنه نعمات الهی بهره بیشتری دارند به واسطه کمک به همنوعانشان در بوته آزمایش قرار دهد.

وی دنیادوستی را بزرگترین مانع رسیدن به سعادت عنوان کرد و افزود: انسانی که از مال و دارایی خود راحت‌تر ببخشد آزاده است و برده مال دنیا نشده است.

امام جمعه اهل سنت قروه، اعتلای انسان را در گرو گره‌گشایی از کار دیگران عنوان کرد و افزود: خداوند متعال در رزق و روزی ما حقی را برای محرومین قائل شده است، که باید به خوبی ادا شود.

به گفته ماموستا محمدی، سفره‌ای که سخاوت داشته باشد پربرکت خواهد بود.

وی در پایان افزود: برترین شکرگذاری نعمت، احسان آن است.

116 مدرسه در قروه، شاهد برگزاری جشن عاطفه‌ها است

مدیر کمیته امداد امام خمینی قروه در حاشیه برگزاری این جشن به خبرنگار فارس گفت: امسال 439 پایگاه ثابت و سیار در شهرستان کار جمع‌آوری هدایای مردمی در جشن عاطفه‌ها را برعهده دارد.

حجت‌الله رحیمی افزود: این پایگاه‌ها در قالب ثابت و سیار، اصناف و بازاریان، مدارس، پایگاه بسیج و ادارات، مساجد شهری و روستایی برپا شده است و آماده دریافت کمک‌های انسان دوستانه مردم خیر شهرستان است.

وی افزود: 625 دانشجو و 55 دانشجوی کم‌بضاعت زیر چتر حمایتی این نهاد در قروه قرار دارند که کمک هزینه‌هایی در زمینه تامین پوشاک، کتب درسی، کلاس‌های تقویتی، هزینه‌های رفت و آمد و کمک هزینه شهریه به آنان ارائه می‌شود.

رحیمی اظهار داشت: 100 درصد کمک‌های جمع آوری شده در جشن عاطفه‌ها در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز جشن عاطفه‌ها در کشور یک پدیده فرهنگی دینی در مسیر انفاق و کمک به مردم در مسیر اجرای عدالت در سطوح مختلف جامعه شده است.

انتهای پیام/79009/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول