اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبر داد

انعقاد قرارداد 500 میلیارد تومانی در بخش راه و مسکن مازندران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: در سطح استان در بخش راه و مسکن به غیر از بیمارستان‌های دولتی، بیش از 500 میلیارد تومان قرارداد داریم که این قراردادها بابت حفظ و نگهداری، ارتقا ء و ایمن‌سازی راه‌ها است.

انعقاد قرارداد 500 میلیارد تومانی در بخش راه و مسکن مازندران

علی اسد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: برای اینکه ما به نتیجه برسیم و تعهدات به موقع انجام شود باید منابع آن تامین شود و نباید انتظار داشته باشیم 500 میلیارد تومان یک ساله تامین شود.

اسد با اشاره به اینکه این میزان اعتبار هر سال به صورت تصاعدی مصوب می‌شود بیان داشت: این میزان اعتبار در سال 91 متوسط کمتر از 30 درصد اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: برای اینکه برای برخی از این پروژه‌ها از حالت بحران خارج شود مانند چهارخطه کردن هراز، استفاده از سهام در دستور کار قرار گرفت که 46 میلیارد تومان جدای از اعتبارت پیش‌بینی شده از محل فروش سهام دولتی بعد از تایید سازمان خصوصی سازی کشور اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: در پروژه‌هایی که شرکت ساخت و توسعه در استان بر عهده دارد مانند کمربندی‌ها از محل فروش اوراق مشارکت که در قانون پیش‌بینی شده از آن بهره‌گرفته شد و در سایر پروژه‌ها با مشکل مالی مواجه هستیم و این طبیعی است.

اسد ادامه داد: ما هم مکاتبات لازم و تقاضاهای ویژه به بخش حمل ‌و نقل در پیش‌بینی اعتبارات 92 خواستار شدیم و هر چه حمایت‌ها ازسوی استان بیشتر باشد خدمات‌دهی و در سرعت پروژه‌ها تجدید نظر می‌شود.

*تقاضا از دولت جدید 

اسد تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت جدید عصاره‌ای از تجربه، تخصص و ولایتمداری است انتظار می‌رود مسئولان نگاهی ویژه به خطه مازندران داشته باشند تا پروژه‌های نیمه کاره این حوزه که حدود 800 پروژه است هر چی سریع‌تر به اتمام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران درباره تفکیک وزارت راه و مسکن و شهرسازی نیز گفت: این موضوع یکی از موارد برای رای اعتماد نمایندگان دولت در مجلس بود و برای این موضوع 9 ماه وقت خواستند تا با کار کارشناسی، بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه درباره این موضوع مهم نباید تصمیم‌گیری غیرکارشناسی صورت گیرد، بیان داشت: مجموعه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی سابق هر دو گستره‌ای از خدمات در سطح جامعه ایفا می‌کنند.

اسد با بیان اینکه مسکن از دغدغه‌های همه ما است افزود: توسعه زیرساخت راه‌ها در تمام بخش‌ها نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: مجموعه‌ای که بیش از 50 درصد نیازهای مردم از این دستگاه رفع می‌شود طبیعی است که باید بیشتر روی این طرح کار کارشناسی کرد.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر که پس از یک سال و نیم از این ادغام می‌گذرد واقعا فشار سنگینی به مجموعه راه و شهرسازی وارد است چون توقعات زیاد است و منتظر هستیم این طرح با دقت و کار کارشناسی تصمیم گرفته شود.

انتهای پیام/86018/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول