اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه منطقه توریستی الموت:

گردشگری پایدار و مسئولانه اساس زیرساخت‌های اجتماعی است

مدیر پایگاه منطقه توریستی الموت گفت: گردشگری پایدار و مسئولانه پایه و اساس زیرساخت‌های اجتماعی است.

گردشگری پایدار و مسئولانه اساس زیرساخت‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حمیده چوبک پیش از ظهر امروز در همایش گردشگری پایدار و مسئولانه اظهار داشت: احترام به میراث فرهنگی، توجه به خویشتن است.

وی ضمن اینکه گردشگری را یکی از موارد مهم توسعه عنوان می‌کرد، افزود: گردشگری پایدار و مسئولانه پایه و اساس زیر ساخت‌های اجتماعی محسوب می‌شود و نقش مهمی در مبادلات فرهنگی و ریشه‌کن کردن فقر بر عهده دارد.

چوبک با اشاره به نشست جهانی لایکوموس که در سال 2011 در پاریس برگزار شد، ادامه داد: این نشست با پاسخ به این پرسش که گردشگری عامل توسعه یا ویرانی است، فعالیت کرد و در پایان یکی از نتایج آن پایه‌گذاری ارزش‌های زیرساختی توسعه بر اساس مدیریت گردشگری و میراث فرهنگی اعلام شد.

وی از مناظر فرهنگی، سایت موزه‌های طبیعی یا اکوتوریسم و گردشگری فرهنگی صحبت کرد و گفت: امروزه در دنیا مناظر فرهنگی همان سایت موزه ها هستند، نقاط گردشگری که شامل خانه های قدیمی و یا روستایی، معادن و محیط طبیعی مناطق تاریخی می شوند.

وی منطقه الموت را یک سایت موزه طبیعی (اکوتوریسم) عنوان کرد که در آن جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارد.

چوبک حفظ این پارک طبیعی را از وظایف مهم مسئولان و مردم برشمرد و هزینه این مهم را بسیار کمتر از اعتباراتی دانست که برای شکل‌گیری محیط طبیعی جدید صرف می‌شود.

مدیر پایگاه منطقه توریستی الموت یادآور شد: شکوه تاریخ در طبیعت الموت تبلور یافته و باید در نگاه شهروندان و گردشگران ارزش‌ها و پیشینه خود را بیشتر از پیش باز یابد.

انتهای پیام/2667/ل20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول