اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رفسنجان:

بحران اقتصادی نباید خانواده‌ها را دچار التهاب کند

امام جمعه رفسنجان گفت: نباید اتفاقات و حتی اندک بحرانی اقتصاد خانواده‌ها را متزلزل و دچار التهاب کند.

بحران اقتصادی نباید خانواده‌ها را دچار التهاب کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، صبح امروز با حضور امام جمعه‌، فرمانده انتظامی و جمعی از مسئولان شهرستان رفسنجان زنگ عاطفه‌ها به صورت نمادین در مدرسه پسرانه تیزهوشان علامه حلی نواخته شد.

حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور امام جمعه رفسنجان در این مراسم با تاکید بر کمک و یاری کردن به هم نوع اظهار داشت: امروز در جامعه افرادی هستند که با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند و وظیفه همگان است این افراد آبرومند را شناسایی‌ و به آن کمک کنند.

وی افزود: انفاق باید جزئی از زندگی ما باشد و با توجه به اینکه سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است در بعد حماسه اقتصادی ضرورت دارد که اقتصاد خانواده و جامعه بر یک پایه استوار باشد.

رمضانی‌پور تصریح کرد: نباید اتفاقات و حتی اندک بحرانی اقتصاد خانواده‌ها را متزلزل و دچار التهاب کند.

وی بیان داشت: اکنون که ساعت‌های مدرسه‌ها زیاد‌ است در بعد تغذیه دانش‌آموزانی که نمی‌توانند تغذیه مناسب و کافی همراه خود به مدرسه بیاورند، باید توجه شود و این افراد مورد حمایت قرار گیرند.

رمضانی‌پور انفاق‌ مادی و معنوی را مهم دانست و بیان کرد: انفاق علمی هم مهم است و اگر دانش‌آموزی می‌تواند دست همنوع خود را در راه کسب علم و دانش بگیرد و رشد دهد، کار ارزشمندی کرده است.

وی انفاق کردن را از جمله عبادت‌هایی دانست که اگر ریا هم شود باز هم ثواب دارد و گفت: این امر پسندیده به یک روز و یک هفته اکتفا نشود، بلکه انسان سعی کند تمام عمر خود را به انفاق وانجام کارهای نیک بپردازد.

رمضانی‌پور ابراز داشت: اگر کسی توانایی کمک کردن داشته باشد و این کار را انجام ندهد، مصداق بارز بخل را انجام داده است، زیرا بخیل منع خیر می‌کند.

وی افزود: دستگیری از فقرا و افراد ضعیف جامعه توفیقی است که مایه عاقبت به خیری می‌شود.

انتهای پیام/80016/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول