اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست مشترک با مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان تأکید شد

پرداختن به رویکردهای فرهنگی و هنری بر اساس منابع دینی و مذهبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در نشستی مشترک با رئیس حوزه هنری استان بر ضرورت پرداختن به رویکردهای فرهنگی و هنری بر اساس منابع دینی و مذهبی با راهبردهای مشخص و مدون تأکید کرد.

پرداختن به رویکردهای فرهنگی و هنری بر اساس منابع دینی و مذهبی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان همدان، حجت‌الاسلام علی دشتکی در نشستی مشترک با سیدمحمدباقر حسینی اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی بر اساس فرهنگ توحیدی، نبوی، علوی و در یک جمله، اسلامی، باید تقویت پیوندهای عاطفی مورد توجه قرار گیرد که لازمه عملی شدن این مهم، استفاده از ظرفیت های مردمی است و با این کار می توان در جهت اهداف عالیه انقلاب اسلامی گام‌های مؤثری برداشت.

وی ادامه داد: تاریخ‌نگاری از راهبردهای تحقق اهداف نظام است اما مهمتر از آن تاریخ‌نگاری وقایع فرهنگی استان است که پازلی از مجموعه ملی است. تاریخ نگاری وقایع فرهنگی می تواند یک کار اثرگذار در جهت‌دهی حوزه فرهنگی برای آیندگان باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان بر توجه به نقد آثار جبهه معارض انقلاب اسلامی تأکید و خاطرنشان کرد: دشمنان سعی در القای افکار و اندیشه های خود در جامعه به ویژه جامعه هنری هستند و اگر آثارشان نقد نشود، در ذهن مردم باقی مانده و به مرور زمان تبدیل به عقیده می شود.

وی اضافه کرد: استفاده از افراد و آثار بهینه که به عنوان قله مطرح هستند می‌تواند در این زمینه یاریگر باشد و هر چقدر برای این کار هزینه کنیم، سرمایه‌گذاری است.

دشتکی تصریح کرد: تولید و بازتولید مدیریت فرهنگی یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری(مدظله) است که در این زمینه حوزه هنری می‌تواند بسیار مثمر ثمر و جهت‌دهنده برای هنرمندان و کل جامعه باشد.

وی افزود: این مهم می‌تواند هم در بخش تولیدات و هم در بخش توزیع اجرایی شود که این دو می‌تواند مقدمه در بحث مصرف و تأثیر در ذائقه مخاطب باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان اظهار داشت: با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله) به کادرسازی، این مهم مورد غفلت واقع شده که حوزه هنری و تبلیغات اسلامی می‌توانند در راستای کادرسازی فرهنگی و هنری مطابق با اهداف عالیه انقلاب اسلامی، ظرفیت و استعدادهای کشور را شناخته و آینده‌سازان کشور را تربیت کنند.

رئیس حوزه هنری همدان نیز درباره فعالیت‌ها و تولیدات حوزه هنری، گفت: حوزه هنری همدان توانسته در بخش تولیدات فرهنگی از جمله مجلات تخصصی، فیلم‌کوتاه، تئاتر، آثار تجسمی، موسیقی و سرود توانسته گام‌های مثبتی را بردارد و هم اکنون در تولید کتاب نیز فعالیت خوبی در این حوزه آغاز شده که رویکرد فرهنگی، مذهبی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در آن لحاظ شده است.

سیدمحمدباقر حسینی افزود: در زمینه توزیع محصولات فرهنگی نیز حوزه هنری استان همدان با راه‏اندازی فروشگاه کتاب سوره مهر و محصولات فرهنگی سوره گامهای خوبی در این زمینه برداشته است.

وی، رویکرد حوزه هنری را در تولید آثار و پرورش استعدادهای هنری در جهت تربیت هنرمند متعهد عنوان و خاطرنشان کرد: برنامه‌های این نهاد در قالب زمانی هفتگی، ماهانه و فصلی و با حضور استادان مطرح استان و کشوری انجام می‌شود.

رئیس حوزه هنری همدان افزود: امید است در مسیر ایجاد تغییر و تحول در جهت رشد معنویات و پرورش استعدادهای شاخص با هدف تربیت نسلی از هنرمندان متعهد بتوانیم در جریان‌سازی هنر اسلامی اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

انتهای پیام/89025/ل/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول