اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مدت 10 روز

جشنواره اقوام ایرانی در گیلان آغاز شد

نخستین جشنواره اقوام ایرانی به مدت 10 روز در گیلان آغاز شد.

جشنواره اقوام ایرانی در گیلان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گیلان عصر امروز در جریان آغاز فعالیت جشنواره اقوام ایرانی در پارک بانوان منظریه این شهر، اظهار کرد: این جشنواره از تاریخ 14 تا 24 شهریور جاری در پارک بانوان منظریه رشت برگزار می‌شود.

نادر ذاکری، با اشاره به اینکه در این جشنواره 100 غرفه نمایشگاهی از صنایع دستی و سوغات استان‌ها برپا می‌شود، افزود: در این جشنواره با حضور گروه‌های هنری و آیینی گیلان، آذربایجان، بوشهر، لرستان، خوزستان و کردستان به معرفی فرهنگ اقوام ایرانی پرداخته می‌شود.

وی آثار تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری وجود تنوع فرهنگی در گیلان را بی‌شمار و متنوع خواند و متذکر شد: گیلان از استان‌های هدف گردشگری است.

ذاکری، فرهنگ و تاریخ ملت‌ها را در شکل‌گیری هویت ملی آن دارای نقش مهم دانست و تصریح کرد: توجه و ارج گذاشتن به آثار و ارزش‌های فرهنگی و باستانی هر ملتی موجب تعالی و ارتقای فرهنگی آن ملت می‌شود.

به گفته این مسئول، تاریخ بیانگر این واقعیت است که ملت‌های دارای سابقه فرهنگی و تاریخ کهن در معرض تهاجمات فرهنگی قرار می‌گیرند اما مصون مانده و کمتر دستخوش دگرگونی شده‌اند.

وی ایران را سرزمینی در برگیرنده اقوام مختلف با باورها، اعتقادها و آداب و رسوم خاص دانست و یادآور شد: اقوامی که در عین تنوع و تفاوت‌های بسیار در چارچوب مرزهای فرهنگی این سرزمین چنان به هم پیوند خورده‌اند که واحد منسجمی به نام هویت جمهوری اسلامی ایران را تشکیل داده‌اند.

انتهای پیام/2300/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول