اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزشی موسسه ترویج فرهنگ قرآنی کشور خبر داد

اجرای طرح درس‌هایی از قرآن در 30 هزار مدرسه کشور

مدیر آموزشی موسسه ترویج فرهنگ قرآنی کشور در ارتباط با نحوه اجرای طرح درس‌هایی از قرآن در سراسر کشور گفت: در حال حاضر این طرح در 700 منطقه آموزشی و 30 هزار مدرسه کشور اجرا می‌شود.

اجرای طرح درس‌هایی از قرآن در 30 هزار مدرسه کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام محمد موحدی‌نژاد بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح بیست و دومین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن با اشاره به قدمت اجرای این برنامه در کشور گفت: با آغاز ماه مبارک رمضان سال آینده اجرای برنامه درس‌هایی از قرآن 34 ساله می‌شود.

مدیر آموزشی موسسه ترویج فرهنگ قرآنی کشور سابقه اجرای این برنامه را نیز مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: طرح مسابقات درس‌هایی از قرآن در گام نخست از اداره آموزش و پرورش منطقه 12 تهران آغاز شد.

اجرای طرح مسابقات درس‌هایی از قرآن در 700 منطقه آموزشی کشور

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مسابقات درس‌هایی از قرآن در حال حاضر در 700 منطقه آموزشی و بالغ بر 30 هزار مدرسه سراسر کشور اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام موحدی‌نژاد آموزش و پرورش را بستر اصلی این برنامه ذکر کرد و افزود: در سال جاری این طرح در دو مقطع سوم راهنمایی و متوسطه برگزار می‌شود و از سال آتی این طرح فقط در دوره اول و دوم متوسطه اجرایی می‌شود.

حضور 2 میلیون و 800 دانش‌آموز در مسابقات درس‌هایی از قرآن

مدیر آموزشی موسسه ترویج فرهنگ قرآنی کشور با اشاره به اینکه هم‌اکنون 2 میلیون و 800 هزار نفر از دانش‌آموزان مدارس سراسر کشور در این طرح شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هر هفته 10 هزار نفر در مسابقه اینترنتی، 15 هزار نفر در مسابقه پیامکی، اجرای برنامه‌های قرآنی و مدرسه مجازی قرآن، تشکیل کارگروه و اعزام مروج قرآنی برای شهرستان‌های از جمله اقدامات این طرح است.

شرکت بیش از 50 درصد دانش‌آموزان در مسابقات درس‌هایی از قرآن

مدیر آموزشی موسسه ترویج فرهنگ قرآنی کشور با تاکید بر اینکه بیش از نیمی از دانش‌آموزان سراسر کشور در مسابقه درس‌هایی از قرآن شرکت می‌کنند، ابراز امیدواری کرد با یاری خداوند متعال و همکاری خیرین، دستگاه‌ها و نهادها در آینده از این ظرفیت ایجاد شده بتوان بیش از پیش در راستای اعتلای و رشد فرهنگ قرآنی بهره برد.

این گزارش حاکی است، تجلیل از حجت‌الاسلام قرائتی به پاس سی و چهار سال فعالیت در راه ترویج فرهنگ قرآن از سوی نمایندگان شهرداری تهران و تعدادی از دانش‌آموزان و فرهنگیان به‌عنوان نمایندگان شرکت‌کنندگان در مسابقات درس‌هایی از قرآن و ضبط برنامه درس‌هایی از قرآن از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این آیین افتتاح بیست و دومین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن بود.

انتهای پیام/2462/ک/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول