اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه انتخاب شهردار مشگین‌شهر

معرفی شهردار همچنان بی‌نتیجه ماند / 11 گزینه برای یک صندلی

جلسه انتخاب شهردار در مشگین‌شهر در حالی برگزار شد که اعضای شورای شهر حتی از اعلام گزینه‌های نهایی خود عاجز ماندند.

معرفی شهردار همچنان بی‌نتیجه ماند / 11 گزینه برای یک صندلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلسه انتخاب شهردار مشگین‌شهر توسط اعضای شورای شهر صبح امروز در حالی با حضور تمامی اعضای پارلمان محلی و نماینده فرماندار و خبرنگاران رسانه‌های محلی برگزار شد که این جلسه علیرغم اعلام قبلی مبنی بر انتخاب گزینه نهایی برای سمت شهرداری حتی بدون معرفی گزینه‌های نهایی و حضور گزینه‌ای از اشخاصی که برای شهرداری معرفی شدند، بی‌نتیجه مانده و به جلسات بعدی موکول شد.

کسی به زور نمی‌تواند رای بنده را تغییر دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه یکی از اعضای شورای شهر مشگین‌شهر با بیان اینکه در این جلسه سرنوشت یک فرد مطرح نیست و ما باید در انتخاب شهردار باید سرنوشت یک شهر را در نظر بگیریم، اظهار داشت: نباید با اختلاف نظر‌ها اتحاد شورا را بر هم بزنیم، به این دلیل که بدون بررسی افراد مطرح شده برای تصدی پست شهرداری انتخاب شهردار مقدور نیست و من معتقدم جلسه یک روزه و ضرب‌العجلی حتی بدون حضور فرد مورد‌نظر پنج شورای جدید برای انتخاب شهردار توجیهی ندارد.

اکبر تقی‌زاده ادامه داد: مگر در این شهر گزینه دیگری وجود ندارد که این افراد بر روی این گزینه که زمانی امتحان خود را پس داده، اصرار و پافشاری می کنند و من بازگشت به گذشته را به صلاح این شهر نمی‌دانم.

وی تصریح کرد: ما به عنوان عضوی از شورا هر کدام یک رای داریم و در زمان رای‌گیری آن رای را چه مخالف و چه موافق به گزینه‌های مورد نظر خواهیم داد و من به صراحت اعلام می‌کنم که هیچ کسی نمی‌تواند به زور رای بنده را تغییر دهد.

این عضو پارلمان محلی مشگین‌شهر در توصیه به اعضای شورا گفت: اگر در گذشته اشتباهاتی بوده، اکنون باید بکوشیم که به کمک یکدیگر آنها را جبران کنیم نه اینکه با اطلاع از آنها بار دیگر آن اشتباه را تکرار کنیم.

مطرح شدن شهرداری که عزل شده دهن‌کجی به شورا و مردم است

یکی دیگر از اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مشگین‌‌شهر نیز در این جلسه بیان داشت: تمامی اعضا باید به خاطر توسعه و آبادانی شهرستان وحدت این اعضا را حفظ کنند به این دلیل که تصمیمات شورا قدم برداشتن در توسعه و پیشرفت شهرستان مشگین‌شهر است.

عزیز محمد حسینی اضافه کرد: باید تمامی اعضای شورا بر روی گزینه‌ای تصمیم بگیرند که سابقه اجرایی و گذشته درخشانی در کارنامه خود داشته باشد تا بتوانیم چهار سال بدون مشکل شهرستان مشگین‌شهر را اداره کنیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان مشگین‌شهر برای انتخاب شهردار قحط الرجال نیست، ادامه داد: مطرح شدن نام شخصی که قبلاً توسط اعضای شورای شهر عزل شده، دهن‌کجی به اعضای شورا و مردم است.

این عضو شورای چهارم مشگین‌شهر خاطرنشان کرد: برخی از اعضا که اکنون می‌گویند شهرداران قبلی شهر را ویران و خراب کرده‌اند چرا اکنون می‌خواهند به قبلی‌تر از آن رای دهند.

محمد حسینی یادآور شد: اعضای شورایی که اکنون از فرد مورد نظر خود حمایت می‌کنند، مگر یادشان رفته که در زمان تبلیغات انتخاباتی خود می‌گفتند که همین فرد با ساخت پل هفت تیر به شهرستان مشگین‌شهر خیانت کرده است، چه شده که اکنون از او حمایت کرده و بنای ناسازگاری را در بین شورا ایجاد می‌کنند.

در شورا اختلاف نداریم

در عین حال با وجود اینکه اختلاف بین اعضا کاملاً مشهود بود دیگر عضو شورا گفت: علیرغم سخنان انتشار یافته بین عموم مبنی بر اینکه اختلاف نظراتی در بین اعضا وجود دارد، این موضوع صحیح نیست و ما بر روی گزینه خاصی تاکید نداریم و ما هم سعی بر آن داریم که جایگاه شورا را حفظ کنیم.

عیسی نادری سادات عنوان کرد: بعد از تشکیل چندین جلسه ما انتظار داشتیم پیشکسوتان شورا که دور قبلی نیز حضور داشتند پیشنهاد‌های خود را مطرح کرده و پیشقدم باشند، اما اینگونه نشد.

این مسئول افزود: در جلسه قبلی تصمیم‌گیری شد که امروز انتخاب شهردار در دستور کار قرار گیرد و ما بر این اساس این جلسه را برگزار کردیم.

در بازی شطرنج جایگاه خودم را نمی‌بازم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه پر تنش و پر از حاشیه رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر مشگین‌شهر در سخنانی تصریح کرد: سخن گفتن از وحدت، پاک کردن صورت مساله است، چرا که در گذشته سخن از اکثریت بود و اکنون از وحدت سخن به میان می‌آید و این تناقضی آشکار در سخنان دوستان است به همین دلیل بنده نمی‌خواهم به هیچ‌وجه در بازی شطرنج جایگاهم را به تزلزل بیندازم.

ایمانعلی ایمانی گفت: چند وقتی است که شهر تبدیل به جولانگاه سیاسی شده و امورات به مسمومیت مبتلا شده است.

وی تاکید کرد: هیچ کس از وجود وحدت فرار نمی‌کند، اما این موضوع باید در سالیان گذشته مد‌نظر قرار می‌گرفت.

در هر کاری قانون حرف اول را می‌زند

ولی قاسمی که یکی از چهره‌های جنجالی شورا به شمار می‌آید در این مراسم نیز با لحنی خاص گفت: شهر جولانگاه سیاسی نیست که هر کسی هر چه دلش می‌خواهد انجام می‌دهد، مگر می‌شود یک وزیر به مجلس معرفی شود، اما بدون حضور آن وزیر و بدون دریافت برنامه‌های آن شخص رای‌گیری به عمل آید.

وی گفت: گزینه مورد نظر برخی از دوستان که بر روی آن پافشاری می‌کنند اکنون در اینجا حضور ندارد در حالی که اسم این جلسه را گذاشته‌اند جلسه انتخاب شهردار، در حالی که در هر کاری قانون حرف اول را می‌زند و در اینجا نیز ایجاب می‌کرد که وی حضور می‌یافت و مخالفان و موافقان در خصوص برنامه وی سخن می‌گفتند.

قاسمی خاطر‌نشان کرد: نباید در هر کاری عجولانه و شتاب‌زده پیش رفت به این دلیل که در هر کاری باید همه جوانب بررسی شده و بعد از برنامه‌ریزی برای آینده نسبت به انجام آن اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه به تک تک آرای مردم ارزش قائل هستم، گفت: به هیچ‌وجه بر سر گزینه مورد نظر زیر بار حرف زور نخواهم رفت.

زمان را نمی‌خواهیم از دست دهیم

در ادامه این جلسه یکی دیگر از اعضای شورای شهر مشگین‌شهر در واکنش به سخنان یکی از اعضای شورا که گفت چرا عجولانه تصمیم‌گیری می‌کنید، ابراز داشت: چرا باید کاری کرد که زمان از دست برود و ناخواسته فردی را از استانداری به عنوان شهردار برایمان معرفی کنند.

قربان پناهی گفت: همان ابتدای کار از دوستان نظر خواستیم و آنان اعلام کردند که هیچ گزینه‌ای برای شهرداری ندارند اما اکنون می‌بینیم که هدف فقط به تاخیر انداختن انتخاب شهردار است.

از شهردار قبلی برنامه خواستیم، ارائه نکرد

رئیس شورای اسلامی شهرستان مشگین‌شهر در واکنش به این سخنان که همراه با جنجال بود، اظهار داشت:‌ اگر از ابتدای فعالیت شورا دوستان طوری حرکت می‌کردند که اعضای قدیم و جدید به هم نزدیک می‌شدند، اکنون این مشکل را نداشتیم.

رسول فانی گفت: ما از جعفرزاده شهردار سابق برنامه‌هایش را خواستیم تا بعد از بررسی مجدد شاید راهی برای ابقایش پیدا کنیم، اما متاسفانه وی وقتی برنامه‌ای برای ارائه نداشت چگونه می‌توانستیم بر روی حضور وی در سمت شهرداری برنامه‌ریزی کنیم.

جلسات خصوصی اعضا برای انتخاب شهردار

در ادامه این جلسه پر از تنش و جنجال، نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشگین‌شهر نیز تصریح کرد: دوستان حرفشان را زدند و از وحدت سخن به میان آوردند، اما چگونه است که پنج نفر از دوستان بدون اطلاع سایر اعضای شورا در یکی از ادارات شهرستان جلسه برگزار کرده و تصمیم‌گیری می‌کنند.

رحیم فرجی ادامه داد: چرا اعضای شورای شهر بر روی گزینه‌هایی اصرار دارند که حتی خودشان در اینجا حضور ندارند و ما باید در انتخاب گزینه‌ها مشورت سایر دوستان را نیز در نظر بگیریم به این دلیل که فرد انتخاب شده اینگونه نیست که بعد از انتخاب بر مسند شهرداری بنشیند، بلکه از فیلتر‌هایی باید رد شود.

این مسئول با بیان اینکه اگر فردی را انتخاب کنیم و این فرد تائید صلاحیت نشود باید چگونه جوابگوی مردم باشیم، افزود: ما منتخب مردم هستیم و باید بر اساس برخی چارچوب‌ها حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، انتخاب شهردار در مشگین‌شهر در حالی تاکنون بی‌نتیجه مانده است که اکثر شهرهای استان اردبیل شهرداران خود را شناخته‌اند، اما اعضای شورای شهرستان مشگین‌شهر به دلیل اختلاف نظرهای شدید بر روی گزینه‌های مورد نظر همچنان از انتخاب و اجماع بر روی یک یا دو گزینه نهایی عاجز مانده‌اند.

علیرغم اعلام قبلی مبنی بر حضور خبرنگاران در این جلسه برای انتخاب شهردار بی‌خبری برخی از اعضای شورا نسبت به چنین تصمیمی در جای خود قابل تامل و بحث بود به گونه‌ای که دعوت از خبرنگاران برای پوشش کامل این جلسه گامی به جلو از سوی برخی از اعضای شورا است.

تعدادی از اعضای شورا که اعلام کرده بودند اگر گزینه‌ای که قبلاً امتحان خود را خوب پس نداده است، دوباره برای سمت شهرداری مشگین‌شهر پیشنهاد شود به صورت دسته‌جمعی از شورا استعفا داده و آن را منحل خواهند کرد.

به نظر می‌رسید این تصمیم برخی از اعضای شورا مانع از این شد که اعضای شورا اینگونه در برابر اصحاب رسانه و خبر اظهارنظر کنند.

بر همگان روشن است که در تمام دنیا هر شخصی وارد یک مسند سیاسی و قدرت می‌شود، دوست دارد که اشخاص مورد دلخواه خود را وارد کابینه خود کرده و با همسو شدن اعضا به فعالیت‌های خود بپردازند.

ریاست جمهوری، نمایندگی مجلس، استاندار، فرماندار، اعضای شورا و … جزو این مواردی هستند که از بدو ورود به کار سعی در جذب نیروهای دلخواه خود دارند، اما در برخی موارد عدم توجه به شایستگی‌ها، توانایی‌ها و برخی ملاک‌ها در انتخاب افراد به عنوان مدیر توسط سیاسیون برخی مشکلات و حتی نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

اما یکی دیگر مباحثی که این روزها ذهن مردم را به خود مشغول کرده است، انتخاب شهردار توسط اعضای پارلمان محلی است که با رای اعتماد مردم بر کرسی نشسته‌اند.

وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر بر اساس قانون اساسی ایجاب می‌کند که اعضای شورا بعد از مراسم تحلیف خود که به صورت رسمی کلید ساختمان شورا را در دست می‌گیرند در مرحله اول شهردار شهر را برکنار، ابقا و یا انتصاب کنند.

اما اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهرستان مشگین‌شهر در اولین روز رسمیت یافتن بر اساس وظایف و اختیارات شورا نظر بر این دادند که شهردار سابق به کار خود خاتمه دهد و با سرپرست اداره شود تا انتخاب یک شهردار کارآمد صورت گیرد.

اما بعد از این موضوع بود که بازار داغ شایعه‌پراکنی‌ها در انتخاب شهردار در سطح شهر آغاز شد به طوری که برخی چندین گزینه را به عنوان گزینه نهایی مد‌نظر شورا قلمداد می‌کردند.

در این میان پافشاری و اصرار گروه پنج نفره اعضای جدید در شورا نسبت به انتخاب رحمت انوری‌آذر به یکی از سوژه‌های اصلی رسانه‌ها و مردم تبدیل شده است که گفته می‌شود فردی که قبلا ً به عنوان شهردار فعالیت کرده و سپس توسط شورا استیضاح و برکنار شده است چه دلیلی دارد که مجدداً انتخاب شود.

رحمت انوری‌آذر در سومین دوره شورای اسلامی شهرستان مشگین‌شهر وارد گود رقابت انتخاباتی شورای اسلامی شهر شد و در رقابتی بسیار نزدیک با سایر رقبا از کسب کرسی شورا باز ماند این اولین حضور وی در چنین رقابت‌هایی بود که همین امر موجب شد مردم وی را به عنوان جوان‌ترین کاندیدای سومین دوره شورای اسلامی شهرستان مشگین‌شهر معرفی کنند که در اولین حضور خود رای بسیار بالایی را کسب کرد.

اعضای سومین دوره شورای اسلامی شهرستان مشگین‌شهر متشکل از عزیز محمد حسینی، اکبر تقی‌زاده، میر شکور موسوی-عیوض سیف‌الله‌زاده، ولی قاسمی، ابراهیم امامی در میانه راه تصمیم گرفتند که رحمت انوری‌آذر را به عنوان شهردار انتخاب کنند و همین اتفاق نیز افتاد و وی به عنوان سیزدهمین شهردار مشگین‌شهر انتخاب شد.

انوری نزدیک به سه سال به عنوان شهردار مشگین‌شهر فعالیت کرد و در طول خدمت خود نسبت به ایجاد فضای سبز، پازل‌کاری معابر عمومی، ایجاد پارک مهر در کنار مسکن مهر و برخی کارهای عمرانی دیگر دست زد.

یکی از مهمترین موضوعاتی که در دوران انوری‌آذر اتفاق افتاد بحث ایجاد پل هفت تیر بود پروژه‌ای که با میلیون‌ها تومان هزینه و بعد از سال‌ها کش و قوس به دلیل مشکل فنی تخریب شد، پلی که برخی آن را یادگار رحمت در شهرستان و عده‌ای نیز آن را دسترنج اعضای شورا می‌دانستند.

همین موضوع موجب شد اعضای شورا تصمیم بر استیضاح این شهردار بگیرند، استیضاحی که تا به حال دامن هیچ شهرداری را در مشگین‌شهر نگرفته بود بنابراین با وجود رایزنی‌ها توسط افراد مختلف بالاخص نماینده وقت با اعضای شورا مبنی بر برکنار نشدن شهردار رحمت انوری‌آذر استیضاح شده و از سمت شهردار بودن برکنار شد.

با این وجود نام انوری‌آذر به عنوان گزینه شهرداری در روی میز شورا، این شائبه را ایجاد می‌کند که آیا سه یار قدیمی، تقی‌زاده، محمد حسینی و قاسمی اکنون با این گزینه موافق هستند یا خیر.

اما شواهدات نشان می‌دهد که علاوه بر این سه یار یکی دیگر از اعضای شورای شهر به هیچ وجه حاضر نیستند رای مثبت به این گزینه بدهند.

برخی نیز معتقدند نماینده شهرستان مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تاثیر بسزایی در مطرح شدن این فرد دارد موضوعی که نه تائید شده است نه تکذیب.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این جلسه در حالی بدون نتیجه به اتمام رسید که 11 نفر به عنوان گزینه شهرداری مطرح شد و این در حالی است که از بین این تعداد افراد فقط یک گزینه مورد حمایت شدید پنج نفر اعضای شورای جدید است.

اکنون باید دید در جلسات آینده سرنوشت چهار ساله شهرستان به دست چه کسی سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/62009/ب40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول