اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی قم خبر داد

برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی و سوغات در قم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی و سوغات با حضور نمایندگانی از استان‌های مختلف کشور خبر داد.

برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی و سوغات در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی امروز در نشست خبری که در آستانه هفته گردشگری برگزار شد، به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت و گفت: پنجم مهر ماه به نام روز جهانی جهانگردی نامیده شده است و به این مناسبت در کشور ما هفته گردشگری برگزار و برنامه‌های مختلفی در طول این هفته به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه استان قم از نظر گردشگری و به ویژه گردشگری زیارتی، اظهار کرد: در تمام ایام سال شاهد حضور گردشگرانی از استان‌های مختلف کشور و همچنین کشورهای دیگر در استان قم هستیم و به دنبال این هستیم که با برنامه‌ریزی دقیق زمینه افزایش مدت زمان ماندگاری این گردشگران را فراهم کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اینکه در استان قم 341 باب هتل، مهمان‌پذیر و واحد اقامتی به اسکان زائران و گردشگران اهتمام دارند، خاطرنشان کرد: تعداد تخت‌های اقامتی در استان قم رقمی بالغ بر هفت‌هزار و 500 تخت است که این میزان به هیچ عنوان پاسخگوی نیازها نیست.

وی با اشاره به تشکیل معاونت هماهنگی امور زائران در استانداری قم اظهار کرد: تشکیل این معاونت گام بسیار ارزنده‌ای در ساماندهی امر ارائه خدمات به زائران و مهیا کردن زیرساخت‌های مورد نیاز است.

حسینی با اشاره به اینکه 110 باب منزل شخصی در زمینه اسکان زائران با مجوز به فعالیت می‌پردازند، اضافه کرد: ‌600 واحد نیز بدون مجوز در این زمینه مشغول فعالیت هستند که با همکاری شهرداری در حال ساماندهی این واحدها و صدور مجوزهای لازم هستیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی و سوغات تصریح کرد: این نمایشگاه با حضور نمایندگانی از سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قم برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم بیان کرد: نمایشگاه سراسری صنایع دستی و سوغات 13 تا 17 آبان ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی سرمایه‌گذاران برای فعالیت در عرصه‌های توریسم درمانی، کویر گردی و ... ادامه داد: امیدواریم که دستگاه‌های مسئول نیز در زمینه حضور این سرمایه‌گذاران همکاری‌های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/2258/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول