اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان:

حاجیان به جای سفرهای متعدد به نیازمندان کمک کنند / تأکید بر خرید سوغاتی از داخل کشور

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: حج برای یک بار واجب است و فردی که یک بار توفیق این سفر معنوی را داشته می‌تواند به جای سفرهای بعدی نسبت به کمک به افراد نیازمند جامعه اقدام کند.

حاجیان به جای سفرهای متعدد به نیازمندان کمک کنند / تأکید بر خرید سوغاتی از داخل کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سید یحیی جعفری پیش از ظهر امروز در دیدار با کارگزاران حج تمتع استان کرمان اظهار داشت: هم‌اکنون سرزمین مقدس مکه و مدینه در اختیار وهابی‌ها قرار دارد و امروز برای همه روشن است که وهابیون تندرو چه جنایاتی را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: حج عمل مهمی است که امام باقر (ع) آن را یکی از ستون‌های دین اسلام برشمرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که فردی که از نظر جسمی و مادی استطاعت لازم را دارد و راه نیز باز است، حج بر او واجب می‌شود، عنوان کرد: حج برای یک بار واجب است و فردی که یک بار توفیق این سفر معنوی را داشته می‌تواند به جای سفرهای بعدی نسبت به کمک به افراد نیازمند جامعه اقدام کند.

جعفری با یادآوری کشتار زائران خانه خدا در سال 66 ابراز داشت: مکه سرزمین امن است و باید در آن حرمت جان و مال مردم حفظ شود.

وی از مدیران کاروان‌های حج خواست تا به زائران آموزش‌های لازم درباره نخریدن کالاهایی که در کشور با قیمت کمتری وجود دارد را ارائه کنند و بیان داشت: تلاش کنید که زائران خانه خدا، اعمال حج خود را صحیح و درست انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان، ولایت را امری بسیار مهم و کلیدی خواند و افزود: در صورت وجود ولایت است که می‌توانیم، دیندار باشیم.

وی از انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک کار بزرگ یاد کرد و ابراز داشت: دشمنان در هیچ نقطه دیگری اجازه شکل‌گیری چنین حکومتی را ندادند و می‌بینیم که نظام جمهوری اسلامی خدمات بسیار زیادی را در عمر خود برای مردم انجام داده است.

رئیس سازمان حج و زیارت استان کرمان نیز در این نشست گفت: در سال جاری یک هزار و 865 زائر از سطح استان کرمان برای انجام مناسک حج تمتع در قالب 15 کاروان و پنج پرواز پهن‌پیکر شرکت هواپیمایی ماهان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

روح‌الله پورشعبان بیان کرد: زائران حج تمتع استان کرمان از 31 شهریورماه تا یکم مهرماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی متذکر شد: به دلیل اجرای طرح توسعه حرمین تعداد زائران اعزامی کاهش یافته که این کاهش در تعداد زائران استان کرمان 20 درصد بوده است.

انتهای پیام/80019/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول