اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

جشنواره اقوام ایران زمین ثبت جهانی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: پس از انجام کارشناسی‎های متعدد توسط سازمان جهانی جهانگردی، این جشنواره در این دوره به عنوان یک برنامه ملی جمهوری اسلامی ایران در تقویم جهانی به ثبت رسید.

جشنواره اقوام ایران زمین ثبت جهانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قربان عباسی شامگاه دوشنبه در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: هفتمین جشنواره بین‎المللی اقوام ایران زمین امروز کار خود را در استان گلستان آغاز کرد.

وی ادامه داد: در این جشنواره 31 استان کشور حاضر شده‎اند که صنایع‌دستی و گردشگری و فرهنگ اقوام گوناگون این استان‎ها در این جشنواره به جهانیان معرفی خواهد شد.

عباسی بیان کرد: کار جدیدی که در این دوره از جشنواره اتفاق افتاد، دعوت و شرکت چهار کشور فارسی زبان در این جشنواره است که علاوه بر شرکت سفرا و سرکنسول‌های این کشورها صنایع‌دستی آنها نیز در این جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد.

جشنواره اقوام ایران زمین ثبت جهانی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره در این چند سال معرفی استان گلستان در یک نگاه است.

عباسی افزود: ما در جشنواره پنجم و ششم به دنبال این بودیم تا از لحاظ محتوایی و کارشناسی بحث فرهنگی و مذهبی را کامل کنیم که این موضوع را به سازمان جهانی جهانگردی معرفی کردیم.

وی ادامه داد: در همین راستا نقاط ضعف خودمان را به قوت تبدیل کردیم و نقاط قوت را گسترش دادیم و در ششمین جشنواره این موضوع به طور کامل به سازمان جهانی گردشگری معرفی شد.

دبیر ستاد برگزاری هفتمین جشنواره بین‎المللی اقوام ایران زمین گفت: پس از انجام کارشناسی‎های متعدد توسط سازمان جهانی جهانگردی این جشنواره در هفتمین سال خود یعنی در این دوره به عنوان یک برنامه ملی جمهوری اسلامی ایران در تقویم جهانی به ثبت رسید.

حضور در این جشنواره رایگان است/ 16 شبکه ملی و جهانی این جشنواره را پوشش می‎دهند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: با استفاده مناسب از خروجی‎های این جشنواره و معرفی صحیح و مناسب می‎توانیم موضوع گردشگری استان را از حالت عبوری به ماندگاری تبدیل کنیم.

عباسی افزود: این موضوع نیازمند تبلیغات و تریبون‎های جهانی است که در این خصوص 16 شبکه ملی و جهانی در این جشنواره حاضر می‎شوند که خبرنگاران فعال استان گلستان نیز در این هفت دوره بسیار زیبا و مناسب در پوشش خبری این جشنواره ورود پیدا کرده‎اند.

وی گفت: جشنواره بین‎المللی اقوام ایران زمین از امروز تا پنج‎شنبه از ساعت چهار بعدازظهر تا 10 شب در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی استان گلستان پذیرای علاقه‎مندان خواهد بود.

عباسی تاکید کرد: ورود عموم در این نمایشگاه آزاد است و برای بازدید به هیچ عنوان نیاز به تهیه بلیط و یا صرف هزینه ورود ندارد.

دبیر ستاد برگزاری هفتمین جشنواره بین‎المللی اقوام ایران زمین اضافه کرد: در حاشیه برگزاری این جشنواره اجرای گروه‎های موسیقی سنتی و آئینی و نمایش آداب و رسوم اقوام از برنامه‎های این جشنواره است.

عباسی در پایان ابراز داشت: همچنین تعداد 16 سیاه‎چادر نیز اقدام به تهیه و پخت غذاهای سنتی و محلی خواهند کرد که علاقه‎مندان می‎توانند از این برنامه‎ها استفاده کنند.

انتهای پیام/83004/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول