اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در برابر حملات و اختلالات

پایدارسازی فضای سایبر بر اساس اصول پدافند غیرعامل است

رئیس دانشکده آموزش‌های مجازی گفت: ایمن و پایدارسازی فضای سایبر بر اساس اصول پدافند غیرعامل است.

پایدارسازی فضای سایبر بر اساس اصول پدافند غیرعامل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان علی صنایعی یک‌شنبه شب در حاشیه سومین نشست بررسی چالش‌ها و فرصت‌های مدیریت شهری اصفهان که در پژوهشگاه شاخص پژوه برگزار شد، اظهار کرد: جنگ‌های نسل چهارم با آغاز دوره انقلاب علوم و فناوری‌ها، به خصوص فناوری اطلاعات، ارتباطات، الکترونیک و رایانه در سال‌های اخیر تجربه شده ‌است و سیر تکاملی خود را طی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ایمن و پایدارسازی فضای سایبر در برابر حملات و اختلالات بر اساس اصول پدافند غیرعامل و رعایت توازن بین امنیت و توسعه فضای سایبری است، افزود: ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و با تاکید بر بومی‌سازی محصولات، ساماندهی و توسعه ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی در حوزه امنیت و پیش‌بینی تمهیدات و ساز و کارهای لازم برای انجام مطالعات و پایش مستمر مخاطرات امنیتی در حوزه سایبری از مهم‌ترین اهداف امنیت شهرها است.

عضو هیئت علمی شاخص پژوه ادامه داد: تدوین استراتژی‌های تکنولوژی اطلاعات مورد نیاز پدافند غیرعامل برای حرم مدیریت شهری، ایجاد سامانه پایش و هشدار و خنثی‌سازی در خصوص تهدیدات نوین سایبری در شهرها از اهداف امنیت شهری است.

وی اضافه کرد: پشتیبانی و به روزرسانی استراتژی‌های امنیت  اطلاعات و مشاوره و آموزش ایمن‌سازی و حفاظت شهر از دیگر ضرورت‌های مورد توجه در این زمینه است.

صنایعی در تعریف سیاست‌های امنیتی اذعان داشت: باید بدانید تا چه اندازه و در چه نقاطی نیاز به اقدامات محافظتی دارید و سیاست‌های سازمان در دسترسی افراد به منابع اطلاعاتی چیست و چه افرادی، چه مسئولیت‌هایی در اجرای اقدامات محافظتی سازمان دارند.

وی راهکار افزایش امنیت شهری را در توسعه آگاهی عمومی و افزایش سطح دانش و آگاهی امنیت سایبری و آشنایی با خطرات حملات سایبری دانست و بیان کرد: تدوین الزامات آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان دولت در زمینه امنیت سایبر، توسعه آموزش‌های کوتاه و میان مدت ایجاد مراکز مجاز و رتبه‌بندی شده آموزش امنیت سایبری و ضابطه‌مند و استاندارد کردن آموزش‌ها در این زمینه از جمله این راهکارها است.

انتهای پیام/63007/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول