اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌سردار مرتضوی مطرح کرد

‌آمادگی در برابر ‌‌تهدیدات با پدافند غیرعامل‌

جانشین استاندار در قرارگاه پدافند زیستی سیستان و بلوچستان گفت: برای مقابله در برابر هر‌گونه حادثه طبیعی و غیرطبیعی تقویت سیستم پدافند غیرعامل از جمله در حوزه بیولوژیکی ضرورت دارد.

‌آمادگی در برابر ‌‌تهدیدات با پدافند غیرعامل‌

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه سلمان، سردار سید حسن مرتضوی گفت: برای مقابله در برابر هرگونه حادثه طبیعی و غیرطبیعی تقویت سیستم پدافند غیرعامل از جمله در حوزه بیولوژیکی ضرورت دارد.

جانشین استاندار در قرارگاه پدافند زیستی سیستان و بلوچستان افزود: قرارگاه پدافند زیستی یا دفاع بیولوژیک در شش حوزه انسان، دام، غذا ، محیط، آب و نباتات فعالیت و با تهدیدات در حوزه مقیاس ملی مقابله می‌کند.

مرتضوی تاکید کرد: واقع بینی بهترین عنصر برای شناسایی، برآورد و آمادگی در برابر خسارات ناشی از تهدیدات، حوادث و رخدادها است.

در ادامه مشاور استاندار و معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند زیستی سیستان و بلوچستان گزارشی از روند جلسات آموزشی دفاع بیولوژیک ارائه و اظهار داشت: جلسه کارگروه بهداشت سلامت و درمان بیولوژیک شورای پدافند غیر عامل شماره یک سیستان و بلوچستان در تاریخ 9 مرداد امسال در دانشگاه علوم پزشکی با موضوع طرح دفاع بیولوژیک استان و برنامه‌ریزی برای رزمایش برگزار شد.

محمدرضا جهانتیغ افزود: کارگاه آموزشی دفاع  بیولوژیک با حضور استاد دکتر علی کریمی عضو کمیسیون ملی مبارزه با تهدیدات بیوتروریستی کشور ویژه مسئولان ادارات استان و کارکنان نیروهای مسلح در آبان و شهریورماه نیز برگزار شد.

وی تاکید کرد: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.

جهانتیغ در پایان تاکید کرد: ما تلاش می کنیم راه حل را در موضوعاتی که با امنیت کشور مربوط است، و همچنین در زمینه حفظ ذخایر انرژی که در شرایط مختلف می تواند کمک کننده باشد، ارائه دهیم.

انتهای پیام/75004/ش/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول