اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

هرمزگان 72 بندرگاه دارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این استان 72 بندرگاه کوچک و بزرگ فعال‌شده دارد.

هرمزگان 72 بندرگاه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حمیدرضا دلبری عصر امروز در مراسمی مرتبط با روز جهانی دریانوردی با اشاره به شعار سال 2013 سازمان جهانی دریانوردی اظهار داشت: سازمان جهانی دریانوردی (IMO) سیاست توسعه پایدار برای از بین بردن فقر و محرومیت را 21 سال پیش در دستورکار قرار داد که امسال شعار روز جهانی دریانوردی را «نقش بنادر در توسعه پایدار؛ 21 سال پس از اجلاس ریودوژانیرو» برگزید که در کشور ما این شعار با عنوان «توسعه پایدار؛ نقش ارگان‌های دریایی کشور» مدنظر قرار گرفت.

دلبری ادامه داد: بالغ بر 50 شغل و حرفه در ارتباط با صنعت حمل و نقل دریایی وجود دارد که برای توسعه این صنعت باید مشاغل مرتبط به این بخش نیز توسعه‌یافته‌تر شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 80 درصد کل عملیات تجارت خارجی کشور از طریق بنادر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: بنادر مختلف کشور در مجموع حدود 93 درصد واردات و بیش از 80 درصد از حجم کل صادرات کشور را بر عهده دارند.

دلبری با اشاره به اینکه در استان هرمزگان بیش از 72 بندر بزرگ و کوچک وجود دارد، افزود: مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان عظیم‌ترین بندر تجاری کشور به تنهایی سهم بیش از 50 درصدی در انجام عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور را دارد.

وی تصریح کرد: سازمان بنادر حدود 60 بندر کوچک چندمنظوره را در مراحل پایانی ساخت و آماده بهره‌برداری دارد که 32 بندر از بنادر مذکور در سواحل استان هرمزگان واقع شده است؛ در حال حاضر نیز تعداد قابل توجهی از آنها تکمیل شده یا به مرحله بهره‌برداری رسیده است. این بنادر نقش مهمی در معیشت ساحل‌نشینان و رونق کسب و کار آنها دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین فعال‌سازی بنادر کوچک چند منظوره که با عنوان موج شکن‌های مردمی شناخته می‌شوند، را از سیاست‌های کلان سازمان بنادر عنوان کرد و بیان داشت: در این بنادر سرمایه‌گذاری‌های زیادی از محل اعتبارات داخلی سازمان صورت گرفته است.

به گفته دلبری، بر همین اساس از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم تا با ایجاد فرصت‌های کسب و کار در پسکرانه‌های این بنادر کوچک، در زمینه رونق معیشت ساحل‌نشینان نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که طرحی نو دراندازیم و اداره این بنادر کوچک به مردم واگذار شود، سازوکارهایی نیز به همین منظور در دست طراحی است تا این هدف مهم، محقق شود.

این مسئول در پایان نقش ارگان‌های دریایی را در ایجاد و توسعه زیرساخت‌های بندری استان طی سه دهه گذشته بسیار مهم و تأثیرگذار ارزیابی کرد و ابراز داشت: بدون شک موفقیت‌های کسب شده در صنعت حمل و نقل دریایی استان با همیاری و همکاری سایر نهادها و دستگاه‌های مرتبط با حوزه دریایی حاصل شده است.

انتهای پیام/88001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول