اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه پیام‌نور کشور خبر داد

تجهیز دانشگاه پیام‌نور گچساران به امکانات پیشرفته پژوهشی

معاون فناوری و پژوهشی دانشگاه پیام‌نور کشور گفت: هزینه لازم برای تجهیز آزمایشگاه، فیبرنوری و اینترنت، کتابخانه و کارگاه‌های آموزشی پیام‌نور گچساران در بودجه استانی دانشگاه پیام‌نور پیش‌بینی شده است.

تجهیز دانشگاه پیام‌نور گچساران به امکانات پیشرفته پژوهشی

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، احمد آخوند معاون فناوری پژوهش دانشگاه پیام نور کشور که با هدف بررسی مشکلات مراکز و واحدهای دانشگاه پیام‌ نور کهگیلویه و بویراحمد به این استان سفر کرده، عصر امروز از مرکز دانشگاه پیام نور گچساران بازدید کرد.

وی که در این بازدید مشکلات مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور گچساران در حوزه‌های مختلف عمران، مالی ـ اداری، فرهنگی ـ دانشجویی، روابط عمومی و ارتباطات، پژوهش و فناوری را مورد بررسی و بازدید قرار داد در حاشیه این بازدید طی گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با توجه این‌که دانشگاه پیام نور گچساران دارای ظرفیت‌‌های مطلوبی در بخش‌های مختلف بوده، تسریع در روند بهره‌برداری سایت جدید این دانشگاه امری لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

آخوند با بیان این‌که سایت جدید دانشگاه پیام نور گچساران با توجه به فضای مناسب فیزیکی آماده بهره‌برداری است، افزود: هزینه لازم برای تجهیز آزمایشگاه، فیبرنوری و اینترنت کتابخانه و کارگاه‌های آموزشی در بودجه استانی دانشگاه پیام نور پیش‌بینی شده است و در صورتی که ساختمان و سایت جدید دانشگاه پیام‌نور گچساران به بهره‌برداری برسد،  اقدامات  لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر راهکار دانشگاه پیام نور در راستای برطرف کردن مشکل خوابگاه دانشجویان تصریح کرد: این دانشگاه هیچ‌گونه تعهدی در زمینه فراهم کردن خوابگاه برای دانشجویان نداشته و با توجه به این‌که پذیرش دانشجویان این دانشگاه به صورت بومی صورت می‌پذیرد، دانشجویانی که به خوابگاه نیاز دارند باید از طریق خوابگاه‌های خودگردان مشکل خود را برطرف کنند.

معاون فناوری و پژوهشی دانشگاه پیام نور با بیان این‌که برای ایجاد تحصیلات تکمیلی در یک واحد دانشگاهی باید دو استادیار در همان رشته جذب شود، گفت: این ضوابط، ضوابط وزارت علوم بوده که باید سلسله مراتب آن با توجه به ظرفیت دانشگاه رعایت شود.

آخوند خاطرنشان کرد: رشته‌های شیمی، ادبیات فارسی، اقتصاد و دامپزشکی از جمله رشته‌های بوده که بحث تحصیلات تکمیلی این رشته‌ها برای دانشگاه‌های پیام نور کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده است.

این مسئول در دانشگاه پیام نور کشور از تقاضای چهار استادیار در رشته‌های شیمی و ادبیات فارسی دانشگاه پیام نور گچساران خبر داد و بیان کرد: در صورت عملیاتی شدن این جذب تلاش بر این است که مجوز تحصیلات تکمیلی این رشته‌ها از وزارت علوم دریافت شود.

آخوند ادامه داد: جذب استادیار برای ایجاد تحصیلات تکمیلی به رئیس دانشگاه‌های پیام نور در سطح استان‌ها تفویض اختیار شده است که رئیس دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن درخواست مجوز، پیگیر این قضیه شده است.

معاون فناوری و پژوهشی دانشگاه پیام نور با بیان این‌که در مقطع کارشناسی درخواست رشته‌های از استان و با توجه به نیاز به سازمان مرکزی اعلام می‌شود، یادآور شد: به عنوان مثال رشته مهندسی نفت که در سال گذشته در گچساران ایجاد شده، بر اساس اعلام نیاز و درخواست استان صورت گرفته است.

انتهای پیام/82001/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول