اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان مطرح کرد

اداره ارشاد متولی برگزاری برنامه‌های فرهنگی/ هیچ مجموعه‌ای حق اظهار نظر ندارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه اداره ارشاد متولی برنامه‌های فرهنگی استان است گفت: هیچ مجموعه‌ای در نحوه برگزاری برنامه‌های فرهنگی حق اظهار نظر ندارد.

اداره ارشاد متولی برگزاری برنامه‌های فرهنگی/ هیچ مجموعه‌ای حق اظهار نظر ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو بیات ظهر امروز در کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی استان همدان اظهار داشت: اگر در حین برگزاری برنامه‌ای فرهنگی مشکلی پیش آید همه اداره ارشاد اسلامی را مقصر می‌دانند و منتظر جواب از سوی این مجموعه هستند پس اداره کل ارشاد اسلامی استان به عنوان متولی اصلی برنامه‌های فرهنگی اجازه اظهار نظر را به هیچ مجموعه‌ای نخواهد داد.

وی با بیان اینکه ما موافق موسیقی و ایجاد لحظه‌های شاد برای مردم هستیم گفت: اما با اینکه افرادی به عنوان دوستدار هنر با دلالی جیب خود را پر از پول کنند و مردم را بر روی سکوها سیمانی بنشانند، مخالفیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از ابلاغ بخشنامه‌ای از سوی وزارت ارشاد به استان‌ها خبر داد و گفت: براساس این بخشنامه برنامه‌های فرهنگی باید در سالن‌های استاندارد برگزار شود.

وی با بیان اینکه سالن‌های ورزشی استاندارد دارای شاخصه‌های تعریف شده‌ای هست افزود: اینکه برخی فکر می‌کنند هرجایی که سوله یا سالن ورزشی بود می‌توان برنامه فرهنگی برگزار کرد از جمله مشکلات استان است.

*برگزاری برنامه‌های هنری و فرهنگی در سالن استاندارد

بیات وجود سیستم‌های نورپردازی مناسب، امکانات و تجهیزات ایمن برای نصب دکور، داشتن عمق دکور صحنه متناسب با اعضای ارکستر، وجود راهروهای مناسب و عریض و خروجی‌های اضطراری را از جمله شرایط استاندارد تعریف شده برای سالن‌ها دانست که باید رعایت شود.

وی تصریح کرد: این نکته نیز تأکید شده که اگر سالن استاندارد نداشتیم برنامه‌ای را برگزار نکنیم تا شأن مردم حفظ شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به وجود تابلوهایی با اسامی و واژه‌های بیگانه در سطح شهر نیز گفت: باید به منظور حفظ هویت‌ و ارزش‌های ادب فارسی با دارندگان این تابلوها برخورد شود.

وی متولی اجرای این قانون را وزارت ارشاد اسلامی دانست و گفت: از سال 75 و با مصوبه مجلس شورای اسلامی با مغازه‌هایی که از این اسامی و واژه‌های بیگانه استفاده می‌کنند بعد از گذشت مهلت داده شده برخورد خواهد شد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خاطرنشان کرد: اگر مغازه‌ای قبل از ابلاغ قانون از این اسامی استفاده می‌کرد باید نام جدید را انتخاب و نام قبل را به مدت دو سال در کنار نام جدید قرار داده تا برای مردم تغییر نام اطلاع‌رسانی شود.

وی خواستار همکاری مناسب مجمع امور صنفی با ارشاد اسلامی شد گفت: باید هر واحدی برای اخذ مجوز استعلام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز داشته باشد.

کار فرهنگی جای درگیری و بگیر و ببند نیست

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نیز گفت: کار فرهنگی جای آرامش بوده و محلی برای انجام کارهای امنیتی و .. نیست.

حسن رضانیا با بیان اینکه مردم نیازمند برنامه‌های فرهنگی ـ هنری هستند افزود: کسانی که کار اقتصادی و امنیتی دارند نمی‌توانند متولی کار فرهنگی باشند.

وی با تأکید بر ورود تأثیرگذار مسئولان فرهنگی در این زمینه اظهار داشت: اگر مسئولان فرهنگی به فکر رفع نیاز فرهنگی مردم  نباشند برخی افراد سودجو و غیر فرهنگی پاسخگوی مردم خواهند بود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان خاطرنشان کرد: اگر مشکل در نبود فضای گسترده برای برنامه‌های فرهنگی است چند دستگاه متولی می‌توانند نسبت به احداث فضایی بزرگ و مناسب برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ورود متولیان فرهنگی دست دلالان را از عرصه فرهنگ کوتاه خواهد کرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان نیز ضرورت شناسایی متقاضیان برگزاری برنامه‌های فرهنگی را خواستار شد و گفت: برخی متقاضیان با انگیزه‌های مالی و غیر معنوی به دنبال برگزاری برنامه‌ها هستند.

احسان قنبری افزود: ما مخالف شادی مردم نیستیم اما هر برنامه فرهنگی باید با هدف و به دست متولی خودش برگزار شود.

انتهای پیام/89017/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول