اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جاذبه‌های طبیعی آذربایجان غربی شگفتی گردشگران را بر می‌انگیزد

آبشارها و قلعه‌های دیدنی در طبیعتی چشم‌نواز شمال‌غرب ایران

آذربایجان غربی به دلیل برخورداری از طبیعت دل‌انگیز، کوه‌های مرتفع و مناظر دلنشین و قلعه‌های تاریخی در ایام مختلف سال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

آبشارها و قلعه‌های دیدنی در طبیعتی چشم‌نواز شمال‌غرب ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، براساس آخرین ارزیابی‌هایی که توسط یونسکو سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد به عمل آمده است، ایران اسلامی به عنوان کشوری باستانی، تاریخی و با طبیعتی چشم‌نواز مطرح است.

طبق ارزیابی‌های این سازمان ایران اسلامی یکی از 10 کشور برجسته باستانی و تاریخی در سراسر جهان قلمداد می‌شود که آذربایجان غربی نیز در شکل‌گیری چنین موقعیتی برای کشورمان نقش زیادی دارد.

آذربایجان غربی و شهرستان‌های مختلف آن به دلیل برخورداری از مواهب طبیعی، مردمانی با فرهنگ و برخوردار از فرهنگ غنی و آداب و رسوم گوناگون، برپایی اعیاد ملی و مذهبی و سنتی، داشتن سوغاتی‌ها و خوراکی‌های متنوع و عرقیات گیاهی متعدد همواره در کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

با توجه به اینکه آذربایجان غربی یکی از استان‌های ریشه‌دار کشورمان و با قدمت دیرینه قلمداد می‌شود، در این خطه دژ و قلعه‌های متنوع و مختلفی وجود دارد.

قلعه‌های استان سه دسته را شامل می‌شود که قلعه‌های دارای نقش دفاعی، قلعه‌های شهر و قلعه‌های حفاظت از املاک در این استان شناسایی شده و معرفی شده‌اند، که همواره مورد استقبال مسافران قرار می‌گیرد.

تعداد و تنوع قلعه‌ها و دژ‌ها در مناطق مختلف استان منجر به این شده است که آذربایجان غربی در زمره استان‌های قلعه‌دار کشورمان قرار گیرد، که قلعه باستانی بسطام، قلعه اسماعیل‌آقا، قلعه سنگ کاظم‌خان، گورچین قلعه، قلعه دم دم، راوز و روستای بردوک مهم‌ترین قلعه‌های این خطه قلمداد می‌شود.

قلعه‌ها، قله‌ها و منظره‌ها خود گویای قدمت دیرپا و سرگذشت خود در گذر تاریخ بوده و مسافران و گردشگران را به حیرت و تحسین وا‌می‌دارند، ولی می‌طلبد در راستای معرفی این ظرفیت‌های استان گام‌های بلندی برداشته شود، تا اینکه تاریخ در غم غربت فرو نرود.

انتهای پیام/61002/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول