اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نماینده مردم تویسرکان در مجلس

مشکلات مسکن مهر تویسرکان بررسی شد

با حضور نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی مشکلات مسکن مهر تویسرکان در قالب نشستی با مسئولان استانی و شهرستانی بررسی شد.

مشکلات مسکن مهر تویسرکان بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان ظهر امروز به درخواست مردم از نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی  مشکلات مسکن مهر تویسرکان در قالب نشستی با حسین جلالیان، مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی، محمد‌رضا قرائی مدیر املاک حقوقی راه و شهرسازی همدان، حسین‌علی شرکائی، فرماندار تویسرکان، آرش آزادی، رئیس راه و شهرسازی این شهرستان و جمعی از مسئولان مربوطه و نمایندگان مسکن مهر، بررسی شد.

*واگذاری 2966 واحد مسکن به متقاضیان تویسرکان

ابتدای این جلسه رئیس راه و شهرسازی تویسرکان در خصوص وضعیت مسکن این شهرستان، اظهار کرد: از آغاز اجرای مسکن مهر تا کنون 2 هزار و 966 واحد مسکن به متقاضیان تویسرکانی تحویل داده شده است.

آرش آزادی افزود: از تعداد مسکن واگذار شده، یک هزار و 396 واحد خودمالکین، 232 واحد مسکن شهر سرکان، 56 واحد مسکن شهر فرسفج، 425 واحد بافت فرسوده، 48 واحد بنیاد مسکن و مابقی واحدها در بخش تعاونی است.

وی با اشاره به اینکه واحدهای باقی مانده نیز دارای پیشرفت فیزیکی خوبی هستند، گفت: مسکن 98 واحدی فرهنگیان تنها در خصوص فروش اقساطی و تنظیم قرارداد عرصه، 48 واحدی طلاب با پیشرفت 98 درصد در بخش ثبت و کار پیمانکار، 42 واحدی شاهد با پیشرفت 97 درصد در خصوص انشعاب مشکل دارند.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی همدان با ارائه گزارش از وضعیت مسکن مهر، ابراز داشت: برنامه مسکن مهر در همدان برای ساخت 29 هزار و 500 واحد از سال 89 آغاز شد.

حسین جلالیان با اشاره به اینکه مسکن مهر تویسرکان نسبت به دیگر شهرهای استان از وضعیت خوبی برخوردار است، افزود: پروژه‌ها با همت و تعامل همه مسئولان شهرستان به موقع به اتمام رسید.

وی در خصوص واحدهای افتتاح شده در شهرستان یادآور شد:  789 واحد مسکن در سال 89، یک‌هزار و 439 واحد در سال 90، یک هزار و 576 واحد در دهه فجر سال 91 و در سال جاری 622 واحد در بخش‌های مسکن مهر، بافت فرسوده، شهرهای زیر 25 هزار و خود مالکین بهره‌برداری شده است.

*پرداخت بیش از 812 میلیون یارانه به مسکن مهر تویسرکان

وی یارانه پرداختی به مسکن مهر تویسرکان را 812 میلیون 419 هزار تومان اعلام و تاکید کرد: یارانه براساس برنامه مشخص شده از سوی وزیر فقط به پروژه‌های مشکل‌دار تعلق می‌گیرد.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی همدان در خصوص مشکل 98 واحدی فرهنگیان تویسرکان، اظهار داشت: نقش دولت در پروژه‌‌ای که توسط تعاونی‌ها احداث می‌شود، تنها تأمین زمین و معرفی به بانک عامل است و مسائل داخلی کار به عهده تعاونی‌هاست.

وی متذکر شد: متأسفانه پروژه فرهنگیان جزو تعاونی‌هایی بود که به علت عدم مدیریت تعاونی متقاضیان ضرر و زیان دیدند و طبیعتاً انتظار دارند بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

جلالیان با بیان اینکه تا کنون 220 میلیون تومان از محل یارانه‌ها به پروژه فرهنگیان تزریق شده است، ابراز داشت: تلاش می‌کنیم مشکل آسفالت محوطه 98 واحدی از محل یارانه‌ها حل شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به در نظر گرفتن 120 میلیون تومان برای آسفالت محوطه 250 واحدی مسکن مهر تویسرکان، خاطر نشان شد: سعی می‌کنیم تا پیش از آغاز فصل سرما کار انجام ‌شود.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی همدان در خصوص مشکل 48 واحدی با اشاره به ارائه درخواست اضافه شدن مبلغ 3 میلیون تومان به وام هر واحد، گفت: مشکل 48 واحدی تویسرکان با پیگیری افزایش وام حل خواهیم کرد.

جلالیان در بحث تعاونی‌ها گفت: تعاونی‌ها ابتدا باید هزینه‌ها اعم از آب، برق، گاز و محوطه‌سازی را حسابرسی کرده و سپس مسکن را تحویل دهند.

*خرید و فروش مسکن مهر تا تعیین تکلیف ممنوع

مدیر املاک حقوقی راه و شهرسازی همدان با تاکید بر اینکه خرید و فروش مساکن مهر تا تعیین تکلیف آن ممنوع است، ابراز کرد: همه مسئولان مسکن مهر باید با پیشرفت 70 درصدی کار ساخت و ساز، قرارداد عرصه را تنظیم کنند.

محمد‌رضا قرائی به تنظیم قرارداد عرصه از سوی تعاونی‌ها، گفت: قرارداد اجاره عرصه، تنظیم صورت جلسه، صدور سند و.. از 800 تا یک میلیون تومان هزینه دارد که باید بعد از پایان کار گرفته شود در غیر این‌ صورت کار از نظر حقوقی دچار مشکل می‌شود.

وی خواستار همکاری و تعامل بیشتر تعاونی‌ها شد و گفت: مسئولان مربوطه تعاونی‌ها را به سمت تنظیم قرارداد هدایت کنند.

*مسکن تویسرکان جایگاه خوبی در استان دارد

فرماندار تویسرکان هم در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه تویسرکان در بحث مسکن جایگاه خوبی دارد، بیان کرد: کمترین مشکلات در بحث مسکن مهر در استان مربوط به تویسرکان است.

حسین‌علی شرکائی با بیان اینکه مشکلات زیادی از مساکن مهر با تعامل و همکاری دستگاه‌های مربوطه تویسرکان به خوبی برطرف شد، ابراز کرد: برای کمک به مساکن مهر شهرستان تویسرکان یارانه کمی پرداخت شد، با این وجود مسئولان مربوطه با استفاده بهینه از امکانات و ارائه راهکار درست کار را جلو بردند.

وی با تقدیر از زحمات نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت، تاکید کرد: امیدواریم مسئولان استان در امور پایانی واحدهای باقی مانده شهرستان را پشتیبانی کنند.

*همت مضاعف برای پیشرفت و توسعه تویسرکان

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز، بیان کرد: کارها باید بر اساس اصول و از راه خودش قانونمند انجام شود.

محمد‌مهدی مفتح با تاکید بر اینکه امیدوار هستیم با این نشست‌ها و بررسی مشکلات مردم ولایی و شهیدپرور تویسرکان حل شود، خطاب به مسئولان بخش مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گفت: ما تلاش می‌کنیم با همراهی همه مسئولان مسائل مربوط به پروژه‌های مسکن تویسرکان حل و فصل شود.

وی همکاری دوسویه را لازمه حرکت رو به جلو کار دانست و تأکید کرد: همه باید با هم‌اندیشی و همگرایی نیازها را برطرف و برای پیشرفت و توسعه شهرستان همت را دوچندان کنیم.

انتهای پیام/89010/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول