اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی مطرح کرد

ایجاد 1900 شغل توسط کمیته امداد خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی گفت: این نهاد امسال یک هزار و 900 شغل در بخش‌های مختلف ایجاد کرده است.

ایجاد 1900 شغل توسط کمیته امداد خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، امان‌الله حسین‌پور ظهر امروز به خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی رتبه نخست را در بین دستگاه‌های استان در زمینه اشتغال‌زایی کسب کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تمام نظارت‌ها در زمان راه‌اندازی طرح‌ها و حین فعالیت توسط کارشناسان این نهاد انجام می‌شود، گفت: افزون بر این تمام طرح‌ها از بدو فعالیت بیمه شده و افراد شاغل نیز از خدمات تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی همکاری بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات به منظور اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی را مثبت برشمرد و اضافه کرد: برخی از این تسهیلات برای مددجویان بدون کارمزد و بخشی هم با کارمزد چهار درصد و اقساط بلند مدت در اختیار جامعه هدف این نهاد قرار می‌گیرد.

* نقشه نیازمندی‌های مددجویان خراسان شمالی تدوین شد

وی همچنین از تدوین نقشه نیازمندی‌ها و پراکندگی مددجویان این استان خبر داد و گفت: این نقشه به زودی چاپ و در اختیار مراکز حمایتی قرار می‌گیرند.

وی راز و جرگلان، گیفان، لوجلی، فاروج، بخشی از جاجرم، جنوب اسفراین، مانه و سملقان را از جمله مناطقی برشمرد که نیازمندی‌ها در آن‌ها مشهود است.

حسین پور تصریح کرد: بر همین اساس این نهاد طبق این نقشه اقدام به برنامه‌ریزی برای کاهش مشکلات نیازمندان خواهد کرد.

* ستاد توانمندسازی نیازمندان و مددجویان امداد راه‌اندازی می‌شود

این مسئول یکی از اولویت‌های کمیته امداد خراسان شمالی را راه‌اندازی ستاد توانمندسازی نیازمندان و مددجویان امداد با مشارکت سایر دستگاه‌ها مثل هلال احمر،‌ بنیاد مسکن عنوان کرد.

وی گفت:‌ در این ستاد مسائلی چون رفع بیماری، مسکن و اشتغال نیازمندان پیگیری و برای رفع و تأمین نیازهای مددجویان اقدام مقتضی به عمل می‌آید.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی پیش‌بینی کرد تا این ستاد ظرف امسال در استان فعال و اقدامات خود را در راستای اهداف آغاز کند.

* 4000 دانش‌آموز خراسان شمالی فاقد کفش هستند

وی در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از دانش‌آموزان این استان نیازمند پوشاک و لوازم تحصیلی هستند،‌ گفت: بر اساس بررسی‌های مددکاران این نهاد هم اکنون سه هزار و 956 دانش‌آموز فاقد کفش مناسب بوده که بعضاً با دمپایی در مدارس حضور می‌یابند.

حسین‌پور همچنین تعداد دانش‌آموزان این استان که فاقد کیف بوده و با وسایل نامناسب اقدام به جابه‌جایی کتب تحصیلی خود می‌کنند را سه هزار و 412 دانش‌آموز عنوان کرد.

وی تصریح کرد: افزون بر این 12 هزار و 43 دانش‌آموز در اقلام مختلف فاقد لوازم‌التحریر بوده که این تعداد دانش‌آموز چشم انتظار کمک نیکوکاران هستند.

انتهای پیام/63002/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول