اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور سرداران دفاع مقدس

یادواره سردارشهید میررضی در کرج برگزار شد

نخستین یادواره سردار حسین میررضی در کرج برگزار شد.

یادواره سردارشهید میررضی در کرج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، در این مراسم که عصر امروز با حضور سردار علی فضلی و اسدالله ناصح و دیگر مسئولان استان البرز برگزار شد یاد و خاطره این شهید بزرگوار گرامی داشته شد.

سردار اسدالله ناصح از فرماندهان ارشد دوران هشت سال دفاع مقدس و فرمانده اسبق لشکر 10 سیدالشهدا در این مراسم طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به بیان ویژگی‌های اخلاقی شهید حسین میررضی پرداخت و وی را به عنوان الگویی بزرگ برای نسل امروز معرفی کرد.

وی ادامه داد: رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس با دلاورمردی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و جان خود را فدا کردند تا ارزش‌های انقلاب و اسلام حفظ شود.

این فرمانده دوران هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد: امروز مهمترین وظیفه ما حفظ ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس و انتقال این مهم به نسل امروز است.

ناصح تصریح کرد: امروز هر چه داریم از رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس است پس باید با حفظ یاد و خاطره آنان و همچنین ادامه راه شهدا مسیر این عزیزان را ادامه داده و با حفظ وحدت و یکپارچگی بر آرمان‌های شهدای والای مقام ارج نهیم.

در ادامه این مراسم همچنین علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین نیز طی سخنانی بر ارج نهادن به مقام شهدا و تکریم خانواده آنان تأکید کرد و گفت: شهدا نزد خداوند مقام و منزلتی دارند که وصف ناشدنی است.

وی ادامه داد: نسل امروز باید با فداکاری‌ها و شجاعت‌های رزمندگان اسلام بیش از گذشته آشنا شده و استقلال و آزادی امروز خود را مدیون خون شهدایی بدانند که دیروز با ذکر نام ائمه اطهار به جبهه‌ها رفته و جان خود را برای دفاع از شرف و ناموس کشور فدا کردند.

این مسئول با بیان اینکه شهید رضی دارای خصایص اخلاقی بسیار نیکو بود افزود: جوانان ما امروز الگوهایی بزرگ را در کشور دارند لذا با الگوپذیری از این شهدا می‌توانند راه خود را به درستی و بی خطر طی کنند.

در ادامه این مراسم همچنین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز نیز طی سخنانی  شهید میررضی را یکی از فرماندهان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نام برد و افزود: شهید میررضی اولین شهید استان البرز در دوران دفاع مقدس بود که شناساندن ابعاد شخصیت این شهید بزرگوار به نسل جوان جامعه ضروری است.

نادر ادیبی تأکید کرد: برگزاری این یادواره‌ها گامی مهم در جهت شناساندن نسل امروز با فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات حفظ آثار استان البرز معرفی الگوها و اسطوره‌های دفاع مقدس است که با توجه به اقدامات انجام شده تا کنون 200 هزار اثر از آثار شهدای استان البرز جمع‌آوری شده است.

ادیبی جمع‌آوری اثار شهدا را گنجینه‌ای بزرگ برای استان البرز نام برد و افزود: با این اقدام می‌توانیم علاوه بر شناساندن بهتر و دقیق این بزرگان به نسل امروز و آینده نام و خاطره آنان را برای همیشه جاودان نگه داریم.

در این مراسم همچنین از هفت کتاب جدید دفاع مقدس رونمایی شد و همچنین اولین سرود دفاع مقدس البرز با نام حماسه البرز اجرایی شد.

شهید میررضی در طول دوران حضورش در جبهه مسئولیت‌های مختلفی را از جمله فرماندهی سپاه کرج، فرمانده سپاه شهریار، جانشین تیپ حبیب بن مظاهر، عضو شورای فرماندهی سپاه، مسئول طرح و عملیات تیپ 2 سلمان، سرپرست فرماندهی لشگر 10 سیدالشهداء را بر عهده گرفت و سرانجام در تاریخ 25 دی 1365 همزمان با سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) در مرحله دوم عملیات کربلای 5 در حالیکه فرماندهی عملیات لشگر 10 سیدالشهداء (ع) را بر عهده داشت، در کنار دریاچه ماهی و در سه راهی شهادت در اثر اصابت ترکش خمپاره به خیل عاشقان ثارالله (ع) پیوست.

پیکر مطهر این شهید والامقام در امامزاده محمد کرج به خاک سپرده شده است.

انتهای پیام/2302/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول