اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره سنجش آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان خبر داد

رقابت حدود 950 اصفهانی در آزمون صنایع دستی و قالیبافی

رئیس اداره سنجش آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان گفت: 943 نفر در سطح این استان در چهارمین دوره از آزمون صنایع دستی و قالیبافی شرکت کرده‌‌اند.

رقابت حدود 950 اصفهانی در آزمون صنایع دستی و قالیبافی

مسعود دانشمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اهمیت برگزاری آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در راستای افزایش سطح مهارت‌های افراد و اشتغالزایی آنها، اظهار کرد: در هر دوره از برگزاری آزمون‌های صنایع دستی و قالیبافی تعداد بالایی از افراد برای شرکت در این آزمون‌ها ثبت‌نام می‌کنند.

وی به یکی از مهم‌ترین اهداف آموزش فنی و حرفه‌ای از برگزاری آزمون‌های مهارتی در میان متقاضیان اشاره کرد و ادامه داد: افراد پس از قبولی در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای گواهینامه مهارت خود را دریافت می‌کنند و گواهینامه‌های فنی و حرفه‌ای اعتبار ملی و بین‌المللی دارد.

رئیس اداره سنجش آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان با اشاره به برگزاری چهارمین دوره از آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در سه حرفه آموزشی، تصریح کرد: 943 نفر در سطح استان اصفهان در چهارمین دوره از آزمون صنایع دستی و قالیبافی شرکت کرده‌‌اند.

وی به استقبال چشمگیر مردم در سطح استان برای شرکت در این آزمون‌ها و دریافت گواهینامه ملی مهارت اشاره کرد و افزود: چهارمین دوره از آزمون قالیبافی و صنایع دستی در 10 حرفه آموزشی شامل قلم‌زنی، مینیاتور‌ساز، قالیبافی، ملیله‌ساز نقره و پولک و منجوق‌دوزی برای متقاضیان ثبت‌نام‌کننده در این آزمون‌ها برگزار شده است.

دانشمند، اشتغال‌زایی برای افراد فعال در این حوزه‌ها را یکی از مهم‌ترین اهداف و رویکرد‌های فنی و حرفه‌ای دانست و تاکید کرد: 682 نفر نیز در سطح استان در آزمون رشته صنایع ساختمان به رقابت با یکدیگر پرداخته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه چهارمین دوره از آزمون رشته صنایع ساختمان در 14 حرفه آموزشی در میان متقاضیان برگزار شده است، اضافه کرد:  کارگر عمومی لوله‌کش، نصاب وسایل بهداشتی و کارگر عمومی برق‌کار از جمله حرفه‌های آموزشی این آزمون به شمار می‌رود.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: اصفهان یکی از استان‌های فعال در زمینه برگزاری آزمون‌های فنی و حرفه‌ای و ارائه گواهینامه‌های ملی مهارت به افراد است.

انتهای پیام/63004/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول