اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان مطرح کرد

نقشه جامع مدیریت بحران گمشده شهر همدان

فرماندار همدان گفت: موضوع مهم و گمشده در شهر همدان نبود نقشه جامع مدیریت بحران شهری است که باید برای تصویب آن وارد کار شد.

نقشه جامع مدیریت بحران گمشده شهر همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق پیش از ظهر امروز در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان همدان با تأکید بر تهیه نقشه جامع مدیریت شهری در همدان اظهار داشت: به خاطر پرهیز از مقطعی و یا انفرادی کار کردن دستگاه‌ها تهیه نقشه مدیریت بحران امری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود نقشه مدیریت بحران می‌توان بهترین اقدام را در مواقع بروز حادثه انجام داد.

فرماندار همدان تصریح کرد: لازمه کار در مقابله با حوادث مدیریت بحران است و کسانی می‌توانند در این کار کمک کنند که آموزش‌دیده و دارای تجربه باشند.

وی در ادامه سخنانش تأکید کرد: در ارتباط با تهیه نقشه جامع مدیریت بحران، باید دستگاه‌ها جمع‌بندی‌های خود را با اولویت همدان اعلام کنند.

قهرمانی‌مطلق با اشاره به اقدام شهرداری برای آموزش افراد و گروه‌های حاضر در محلات شهر همدان افزود: شناسنامه‌دار کردن این افراد در مواقع حادثه می‌تواند از دخالت‌های برخی افراد که فاقد هرگونه آموزش هستند جلوگیری و کمک‌رسانی بهتری صورت گیرد.

وی برنامه ریزی در مورد شبکه‌های برق و آب را خواستار شد و اظهار داشت: پرت 26 درصدی در آب و 16 درصدی برق با نوسازی در شبکه‌ها باید کاهش یابد.

فرماندار همدان برگزاری نمایشگاه با موضوع هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در همدان را یادآور شد و گفت: تمام دستگاه‌ها موظف به شرکت در نمایشگاه هستند.

وی با تأکید بر یکپارچه برگزار شدن نمایشگاه افزود: هر دستگاهی که در نمایشگاه شرکت نمی‌کند باید به فرمانداری اطلاع دهد.

قهرمانی‌مطلق در رابطه با وضعیت مسجد جامع همدان نیز اظهار داشت: رانش گنبد مسجد و هر دو گلدسته مسجد جامع به دلیل پی‌کنی صورت گرفته در معرض خطر ریزش قرار دارند که باید میراث فرهنگی و اوقاف در این زمینه با جدیت وارد شوند.

انجام یک هزار و 335 مورد عملیات امداد و نجات توسط سازمان آتش نشانی در همدان

وی در ادامه از انجام یک هزار و 335 مورد عملیات امداد و نجات توسط سازمان آتش نشانی طی 6 ماه نخست سال خبر داد.

فرماندار همدان تصریح کرد: در این مدت 831 مورد عملیات درون‌شهری و 73 مورد عملیات برون‌شهری انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد:  74 مورد اطفاء حریق مسکونی و 46 اطفاء حریق تجاری اتفاق افتاده است.

قهرمانی‌مطلق از وقوع 455 مورد آتش‌سوزی در باغات و زمین‌های زراعی خبر داد و گفت: 300 مورد این آتش‌سوزی‌ها به صورت عمدی و در علف‌های هرز صورت گرفته که باعث از بین رفتن گونه‌های گیاهی نایاب در همدان شده است.

وی با اشاره به طرح امداد و نجات صورت گرفته توسط سازمان آتش نشانی در همدان افزود:  عملیات امداد و نجات درون شهری 403 مورد و برون‌شهری 28 مورد بوده است.

فرماندار همدان یادآور شد: 45 مورد حضور در صحنه تصادفات، 89 مورد مهار حیوانات و 69 مورد پشت درب منزل ماندن شهروندان از جمله اقدامات امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی است.

ثبت 303 مورد زلزله طی یک سال گذشته در استان همدان

وی از ثبت 303 مورد زلزله از ابتدای مهرماه سال گذشته تا کنون در سطح استان خبر داد و گفت: بزرگی این زمین لرزه‌ها از یک تا سه ریشتر اعلام شده است.

فرماندار همدان تعداد زمین لرزه‌های ثبت شده طی این مدت در همدان را 29 مورد بیان کرد و اظهار داشت: بزرگی این زمین لرزه ها 1.3 تا 3 دهم ریشتر بوده است.

وی بافت فرسوده همدان را یادآور شد و افزود: وجود 700 هکتار بافت فرسوده در سطح شهر همدان نیازمند توجه جدی مدیران است.

قهرمانی‌مطلق خاطرنشان کرد: 80 هکتار از این عرصه بازسازی شده که تعداد 7 هزار و 300 واحد مسکونی را شامل می‌شود.

وی از بحث حاشیه‌نشینی و ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه شهر به عنوان یکی دیگر از آسیب‌های همدان یاد کرد و گفت: برخی واحدهای مسکونی بدون هیچ گونه نظارت و کنترل مهندسی یک‌شبه ساخته می‌شود که با کوچکترین زمین لرزه‌ای خسارت‌های جانی و مالی فراوانی را باعث خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه پیشنهاد تأمین هزینه نصب شیرهای هیدرولیک در بازار از محل اعتبارات مدیریت بحران، تهیه طرح اسکان در ورودی و خروجی شهرستان همدان توسط هلال احمر و بررسی ایجاد اتاق شبیه‌سازی زلزله در همدان از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/89017/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول