اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از طرح تفصیلی و جامع گردشگری آذربایجان‌شرقی رونمایی می‌شود

صدور 45 هزار میلیارد ریال مجوز سرمایه‌گذاری گردشگری در آذربایجان‌‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی، از صدور مجوز 45 هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری در استان در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: در هفته جاری از طرح تفصیلی و جامع گردشگری استان رونمایی می‌شود.

صدور 45 هزار میلیارد ریال مجوز سرمایه‌گذاری گردشگری در آذربایجان‌‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها و روشنگری در خصوص ظرفیت‌های گردشگری منطقه موجب شده استان به یکی از قطب‌های مطرح گردشگری کشور تبدیل شود، اظهار داشت: حفاظت از منابع طبیعی، آب و محیط زیست به همراه حفاظت از فرهنگ بومی و خرده فرهنگ‌ها از عوامل موثر در ایجاد گردشگری پایدار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کلان استان در زمینه گردشگری افزود: تحقق گردشگری به عنوان محور توسعه‌ای راهکار توسعه پایدار آذربایجان‌شرقی است.

محمدی با تاکید بر اینکه در صورت دست نیافتن به این پارامترها گردشگری نیز با خطر جدی مواجه خواهد شد، افزود: در این چارچوب باید هویت شهرها و روستاها به عنوان هویت میراث فرهنگی هر منطقه برای آیندگان حفظ شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی در سال‌های اخیر جهش خوبی در گردشگری داشته، خاطرنشان کرد: داشته‌های فرهنگی و تاریخی آذربایجان‌شرقی دلیل اصلی توسعه گردشگری این استان در منطقه بوده که نیازمند بسط و فعالیت بیشتر است.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی همچنین تصریح کرد: در هفته گردشگری از 6 طرح عمرانی گردشگری شامل هتل، هتل آپارتمان و مجموعه تفریحی اقامتی در شهرستان‌های استان بهره‌برداری خواهد شد.

اعتماد بخش خصوصی به گردشگری

محمدی همچنین با اشاره به صدور 45 هزار میلیارد ریال مجوز سرمایه‌گذاری گردشگری در استان طی پنج سال ‌اخیر‌ یادآور شد: با جاری و در دست کار بودن بیش از 25 هزار میلیارد ریال از این مجوزها هم‌اکنون شاهد ساخت و افتتاح انواع زیرساخت‌های گردشگری همچون هتل‌ها در تمام شهرستان‌های استان هستیم.

وی توسعه هتل‌ها و فضاهای گردشگری استان را ناشی از ایجاد شرایط خوب و اعتمادسازی بین مسئولان دولتی و بخش خصوصی ارزیابی کرد و گفت: برخلاف سال‌های گذشته که مسئولان به دنبال سرمایه‌گذار در منطقه بودند، امروز شاهد تلاش سرمایه‌گذاران برای شرکت در فعالیت‌های گردشگری منطقه هستیم به عبارتی بخش خصوصی به بخش گردشگری در استان آذربایجان شرقی اعتماد کرده است.

محمدی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران این اولویت‌بندی کشور را در مسئله گردشگری به خوبی درک کرده‌اند، خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی امروز به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور به ویژه در حوزه‌هایی مانند سلامت، فرهنگی و ورزشی مطرح شده و سرمایه‌گذاران نیز در این حوزه‌ها به خوبی وارد شده‌اند.

وی تاکید کرد: حضور گسترده گردشگران داخلی و خارجی در آذربایجان‌شرقی به ویژه در فصول گردشگرپذیری مانند تابستان، مهم‌ترین تضمین برای سرمایه‌گذاران در این حوزه به شمار می‌رود.

محمدی با بیان اینکه هتل‌ها و هتل‌داری نقطه اصلی اتکای ما در صنعت گردشگری هستند، افزود: در آذربایجان‌شرقی اقدامات متعددی برای توسعه هتل‌ها و ایجاد هتل و هتل آپارتمان‌های جدید انجام شده است.

8 هزار تخت ظرفیت هتل‌های آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ‌آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: تا پیش از این ظرفیت هتل‌های استان 4 هزار و 300 تخت بود که اکنون این تعداد به بیش از 8 هزار تخت رسیده است.

وی کمبود جا برای خیل گردشگران خارجی در تابستان امسال را ناشی از توسعه گردشگری در آذربایجان شرقی دانست و افزود: با وجود اینکه در مدت یک سال گذشته، 12 هتل آپارتمان در تبریز به بهره‌برداری رسیده است همچنان در این زمینه نیاز به توسعه و جذب سرمایه‌گذار داریم.

وی خاطرنشان کرد: نشست تخصصی و هم‌اندیشی با سرمایه‌گذاران کارآفرین در عرصه گردشگری، برگزاری جشن راهنمایان گردشگری استان، بازدید رایگان خانواده‌ها از موزه‌ها، برگزاری مسابقه سفر در قاب تصویر به همراه نمایشگاهی در خانه پروین اعتصامی و برگزاری مسابقه بازی‌های محلی بین روستاهای هدف گردشگری با هدف حفظ و احیای بازی‌های محلی بخشی دیگر از این برنامه‌ها هستند.

محمدی افزود: جشنواره انار در روستای مردانقم شهرستان خداآفرین، مسابقه خانه‌داری بین هتل‌های استان، مسابقه گزارش‌نویسی از جاذبه‌های گردشگری ویژه دانشجویان رشته‌های مرتبط گردشگری و مسابقه مقاله نویسی با هدف معرفی ظرفیت‌های آب درمانی استان و گردشگری سلامت عناوین تعدادی دیگر از برنامه‌های هفته گردشگری هستند.

رونمایی از طرح تفصیلی و جامع گردشگری آذربایجان‌شرقی

وی برگزاری تور تبریزگردی رایگان برای عموم، برای آژانس‌های منتخب کشور آذربایجان به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان، برای اساتید و دانشجویان در شهرستان‌های مختلف و نیز تور طبیعت گردی برای دانشجویان جدید‌الورود دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف پاکیزگی محیط منطقه ارسباران را از جمله برنامه تورهای پیش‌بینی شده در هفته گردشگری خواند.

محمدی اضافه کرد: همچنین در هفته جاری نورپردازی ارگ مسجد علیشاه نیز پایان یافته و از این پس شاهد چهره زیبای این اثر در شب‌ها خواهیم بود.

وی تجلیل از خادمان گردشگری و رونمایی از طرح تفصیلی و جامع گردشگری استان در روز سه‌شنبه هفته جاری را از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری استان عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 300 انجمن میراث فرهنگی نیز با این اداره کل همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/60002/ل40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول