اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با اولین روز از هفته سالمندان صورت گرفت

بازدید سالمندان شهرکردی از موزه تاریخی چالشتر

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از بازدید سالمندان شهرکردی از موزه تاریخی چالشتر همزمان با اولین روز از هفته گرامی‌داشت سالمندان خبر داد.

بازدید سالمندان شهرکردی از موزه تاریخی چالشتر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین سعیدی صبح امروز در مراسم بازدید سالمندان از موزه چالشتر اظهار کرد: سالمندان گنجینه‌های ارزشمندی هستند که به دلیل داشتن تجربه می‌توانند به چراغ راهی بی‌بدیل مبدل شوند.

وی افزود: در همین راستا و برای تکریم سالمندان سوم تا نهم مهر ماه هفته گرامی‌داشت سالمند نامیده شده است.

سعیدی از وجود 13 مرکز روزانه و شبانه روزی نگهداری سالمند در این استان خبر داد و گفت:از این تعداد مرکز فعال 10 مرکز به صورت روزانه و 3 مرکز به شکل شبانه روزی از سالمندان مراقبت می‌کنند.

وجود 1076 سالمند تحت حمایت بهزیستی در چهارمحال و بختیاری

سعیدی از وجود یک هزار و 76 سالمند تحت حمایت بهزیستی خبر داد و خاطر نشان کرد: در مراکز نگهداری و مراقبت از سالمندان روزانه سعی داریم برنامه‌های بهداشتی، آموزش و فرهنگی مفید و کارآمد ارائه دهیم.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح مراقبتی سالمندان در منزل توسط سازمان بهزیستی اذعان داشت: به دلیل کاهش فاصله میان سالمند و خانواده‌ها و رفع برخی خلاء‌ها از جمله تنهایی سالمند و غم دوری از خانواده سازمان بهزیستی با تامین هزینه اقدام به جذب پرستار کرده تا از سالمندان در منزل خودشان مراقبت کنند.

وی با اشاره به وجود 2 مرکز توانمندسازی سالمندان ابراز داشت: دو مرکز توانمندسازی از سالمندان در شهرستان فارسان فعال است و هدف این مراکز جلوگیری از بروز برخی بیماری‌های روحی و جسمی در سالمندان عزیز است.

برگزاری پیاده روی سالمندان در شهرکرد همزمان با هفته سالمندان

سعیدی از برگزاری پیاده روی سالمندان همزمان با هفتمین روز از هفته سالمند خبر داد و تصریح کرد: سالمندان برای اعلام اهمیت این هفته به مردم این استان مسیر فلکه آبی تا امامزادگان دو معصوم شهرکرد را پیاده می‌پیمایند.

وی ادامه داد: برگزاری جشن بزرگی با حضور سالمندان مراکز نگهداری از سالمندان و مسئولان استان ، برپایی خدمات پرستاری در محل میعادگاه نماز جمعه از دیگر برنامه‌های این هفته است.

انتهای پیام/68006/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول