اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی اردبیل:

مبنای شعار امسال نشر فرهنگ جهادی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: مبنای شعار امسال فرهنگ جهادی با تاکید بر فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری است.

مبنای شعار امسال نشر فرهنگ جهادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر اکبری عصر امروز در ششمین همایش فرهنگ و مدیریت جهادی که در سالن اجتماعات شهید جاوید محسنی و با حضور مسئولان استانی و جهادگران برگزار شد، اظهار داشت: بعد از ادغام مجموعه جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی مسئولیت خطیر جهاد و فرهنگ اصیل مدیریت جهادی نصیب سازمان جهاد کشاورزی شده است و باید تمام مسئولان با اعتقاد و باور خود در مسئولیت‌هایشان همواره آن را مبنای کارهای خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: طی سال‌های متمادی دغدغه‌ مهم رهبر انقلاب اصلاح معیشت مردم، اقتصاد، تولید و کشاورزی بوده است که همه این عوامل با روحیه جهادی و با فعالیت‌های جهادگران ممکن و عملی شده است که همه آنها در دیدگاه‌های امام خمینی (ره) نیز به صورت شفاف بیان شده بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه معنویات اساس الگوهای فرهنگ جهادی را تشکیل می‌دهد، گفت: بنا به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) نقش جهادگران در جنگ کمتر از نیرو‌های مسلح نبود که ما نیز در ارزیابی واقعی در می‌یابیم از 500 هزار شهید در کشور 3 هزار و 300 نفر آنان شهدای جهاد‌گر، این سنگرسازان بی‌سنگر بوده‌اند.

اکبری یادآور شد: این جهادگران در زمان جنگ برای رزمندگان دلاور 45 هزار کیلومتر جاده، 30 هزار فقره خاک‌ریز، 56 واحد اورژانس، 6 هزار و 24 فقره پل و آبراه احداث کردند که در سخت‌ترین شرایط این عملیات‌های مهندسی در طول هشت سال دفاع مقدس و در مقابل کشور‌های شرق و غرب و ابر قدرت‌ها انجام گرفت.

این مسئول با قدردانی از کلیه همکاران جهاد کشاورزی استان اردبیل و دلسوزی‌ها و حمایت‌های ارزشمند عادل عبد‌ایمانی ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل که همیشه برای برنامه‌های فرهنگی به ویژه جهاد و ایثار توجه شایسته‌ای دارد، بیان داشت: در استان اردبیل مجموعه خانواده بزرگ جهاد کشاورزی با تقدیم 26 شهید والا‌مقام جهادگر با نام سنگرسازان بی‌سنگر به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبعیت با عزت خود را به اثبات رسانده است و همواره بر فرهنگ جهادی تاکید می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با قدردانی از زحمات ایثارگران و آزادگان و جانبازان جهادگر از فعالیت‌های فرماندهی و اعضای پایگاه طریق‌القدس قادر اسماعیل‌نژاد که همیشه در مناسبت‌های ایثار و جنگ حماسه می‌آفریند، تشکر کرد.

 

انتقال فرهنگ دفاع مقدس فاصله‌ نسل‌ها را از بین می‌برد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل که هم اکنون مسئول فرماندهی گردان مهندسی جنگ جهاد سازندگی استان اردبیل است، در سخنانی تصریح کرد: انتقال فرهنگ جهاد و شهادت از نسل جنگ و دفاع مقدس به نسل حاضر که جدایی و فاصله‌ها را از بین می‌برد و فرهنگ اصیل ایثار و جهادی را زنده و جاری نگه می‌دارد، بسیار ضروری و با اهمیت است.

اصغر پرتوی افزود: بعد از عملیات‌های  فتح‌المبین و طریق‌القدس اجرای کلیه عملیات‌های مهندسی رزمی جنگ  به جهاد واگذار شد و به صورت سازماندهی شده و با تجهیزات و ماشین‌آلات و 540 هزار نفر نیروی بسیجی و جهادی در 53 عملیات حضور فعال داشت هر چند که در زمان دفاع مقدس اکثر مراکز جهاد سازندگی در سطح کشور به صورت نیمه‌تعطیل بود.

وی با اشاره به نمونه‌هایی از این عملیات‌ها گفت: بنا به تاکید حضرت امام خمینی (ره) برای تصرف جزایر مجنون  و بخشی از هور‌الهویزه  که نقش موثری در پیروزی داشت و رمز موفقیت این عملیات احداث پل خیبر بود، این پل به طول 13 کیلومتر و به عرض 3 متر به همت جهاد‌گران و سنگرسازان بی‌سنگر تنها در مدت کمتر از 72 ساعت با فداکاری این جهادگران به فرماندهی شهید والا‌مقام بهروز پور‌شریف ساخته شد که فرمانده ارشد آن شهید معظم مهدی باکری بود.

 

فرهنگ جهادی از نهضت عاشورایی نشات گرفته است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در این همایش با تشریح رئوس اصلی مباحث علمی و عملی فرهنگ جهادی ابراز داشت: فرهنگ جهادی از نهضت عاشورایی  نشأت می‌گیرد و همواره با علم، تدبیر  و تحمل سختی‌ها اوج فعالیت‌های خود را نشان می‌دهد و انگیزه آن نیز یک انگیزه الهی است.

حجت‌الاسلام ولی نظرپور ادامه داد: در طول ایام پس از جنگ شاهد آن هستیم که از زبان فرماندهان و پیشکسوتان جنگ ساخت پل و سنگر در جزیره مجنون  توسط سنگرسازان بی‌سنگر در کمترین زمان ممکن چگونه تشریح شده است.

وی از همکاری‌های جهاد کشاورزی استان اردبیل و همچنین رئیس این سازمان که در مناسبت‌های ملی و مذهبی حمایت‌های خود را در اجرای چنین برنامه‌هایی دریغ نمی‌کنند، تقدیر کرد.

انتهای پیام/62005/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول