اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پنتاگون خواستار اقداماتی برای جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال آمریکا شد

وزیر دفاع آمریکا در حین سفر به «سئول» ضمن هشدار درباره عواقب تعطیلی دولت فدرال، از نمایندگان کنگره تقاضا کرد که برای جلوگیری از این رخداد تمامی تلاش خود را به کار گیرند.

پنتاگون خواستار اقداماتی برای جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال آمریکا شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «چاک هیگل»، روز شنبه از نمایندگان کنگره درخواست کرد تا اقداماتی را برای جلوگیری از تعطیلی احتمالی دولت فدرال آمریکا که در صورت عدم تصویب بودجه در مجلس نمایندگان این کشور تا آخر روز دوشنبه هفته جاری، صورت می گیرد تمامی تلاش خود را به کار گیرند.

هیگل در گفت وگو با خبرنگاران در مسیر سئول برای بزرگداشت شصتمین سالگرد ائتلاف دفاعی آمریکا-کره جنوبی، اعلام کرد که تمامی هفته را صرف کاهش هزینه های آینده کرده است و در عین حال به تعطیلی دولت فدرال نیز اندیشه کرده است زیرا که منجر می شود 400 هزار پرسنل غیرنظامی وزارت دفاع مجبور می شوند به مرخصی اجباری بدون حقوق بروند.

برای بسیاری از غیرنظامیان، این دومین بار در چندین ماه است که مجبور شدند مرخصی بدون حقوق بگیرند. بیش از 600 هزار نفر از کارکنان وزارت دفاع آمریکا اوایل ماه آگوست در تلاش برای کاهش هزینه های، زمانیکه کاهش بودجه در ماه مارس اجرایی شد، مجبور شدند مرخصی بدون حقوق بگیرند.

هیگل به خبرنگاران گفت: وقتی به بزرگترین دموکراسی در جهان می نگرید، به بزرگترین اقتصاد جهان می نگرید و وقتی مردم خود را در این وضعیت قرار می دهیم، این حاکمیت نیست. این کناره گیری از مسوولیت است.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه اعضای کنگره به تلاش خود برای یافتن زمینه های مشترک برای اداره دولت و حداقل تصمیم گیری در راستای منافع بزرگتر کشور آمریکا، ادامه دهند، تصریح کرد: این یک شیوه غیرمسوولانه برای حکمرانی کردن است.

از روز سه شنبه هفته جاری، سال جدید مالی آمریکا آغاز می شود و در صورتیکه جمهوری خواهان لایحه بودجه را تصویب نکنند، بسیاری از بخش های دولت فدرال تعطیل خواهد شد و تنها برخی از فعالیت های دولت فدرال طبق قانون مجاز به ادامه فعالیت است.

مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوری خواهان است قرار بود اواخر روز شنبه به وقت محلی بر روی لایحه تأمین بودجه دولت در سال جدید میلادی تشکیل جلسه دهد اما این در حالی است که جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا تهدید کرده اند در صورتیکه اوباما قانون خدمات درمانی 2010 خود را لغو نکند، بودجه را تصویب نمی کنند.

در عین حال باراک اوباما نیز در سخنرانی خود در کاخ سفید تصریح کرد که این قانون به نفع طبقه متوسط جامعه آمریکا است و می تواند برای آنهایی که سخت کار می کنند، فرصت های خوبی را به وجود آورد و حاضر نیست از این قانون کنار بکشد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول